سوم اسفندماه؛

سومین حراج باران با ارائه 68 اثر خوشنویسی و هنر ایرانی اسلامی برپا می شود

تهران (پانا) - سومین حراج باران،حراج تخصصی خط و خوشنویسی و هنرهای ایرانی اسلامی، عصر جمعه سوم اسفند در سالن همایش های بین المللی رایزن برپا می شود.

کد مطلب: ۸۹۴۹۷۲
لینک کوتاه کپی شد
سومین حراج باران با ارائه 68 اثر خوشنویسی و هنر ایرانی اسلامی برپا می شود

به گزارش روابط عمومی حراج باران، دکتر محبوبه کاظمی دولابی، بنیانگذار و رئیس حراج باران با اعلام خبر فوق گفت: در سومین دوره شصت و هشت اثر روی میز حراج می رود. ما امیدواریم برپایی مستمر این رویداد فرهنگی، پژوهشی، اقتصادی بتواند زمینه ساز توجه نوین به هنر خط و مجموعه هنرهای ایرانی اسلامی شود.
او درباره مهم ترین آثار سومین حراج باران بیان کرد: تلاش کردیم برای سلایق مختلف مجموعه ای نفیس گردهم آوریم، از دوره های مختلف تاریخی گرفته تا رویکرد های مهم هنری. از این جهت در این حراجی از معتبرترین نام های هنر ایران از قدما تا معاصر آثاری ارائه می شود که برخی شان یگانه اند و تا به حال در هیچ بازار هنری عرضه نشده اند. بدین سبب از مجموعه داران بزرگی که برای اعتلای اقتصاد خوشنویسی و هنر ایرانی اسلامی این آثار شاخص را به ما دادند تا به بازار هنر پیشنهاد کنیم کمال امتنان را دارم..
کاظمی در معرفی مهم ترین آثار سومین حراج باران اظهار کرد: گران ترین برآورد قیمت این دوره به قرآن بسیار نفیس حکاکی شده، تعلق گرفته که اثری ماندگار وچشمگیری از سوی استاد رائین اکبرخان زاده است که آثار منحصر به فردشان آوازه بین المللی دارد؛ این قرآن 140 سانتی متر طول دارد و هر صفحه آن90 سانتی متر عرض و در 608 لوح نقره به روش عثمان طه حکاکی شده است؛ جلد آن از مس است که به قلم کاری منحصر به فرد مبرزترین اساتید اصفهان منقش است و تمامی سر سوره ها با طلا کار شده اند. این کتاب معظم شش تا هفت میلیارد تومان پیشنهاد شده است.
رئیس حراج باران اضافه کرد: روی جلد کاتالوگ سومین حراج باران به دیگر کتاب زندگی ساز مسلمانان اختصاص یافته است. «صحیفه سجادیه» اثری کم نظیر و نایاب از 1071 هجری قمری که اوج نبوغ هنر اسلامی هنرمندان ایرانی در کلمه کلمه و خط به خط آن هویداست و از عمق شیفتگی ایرانیان به دین مبین اسلام حکایت می کند. این اثر 140 تا 150 میلیون تومان قیمت گذاری شده است. یک کتیبه نویسی ده متری از دیگر آثار کمیابی است که در حراجی عرضه می شود. اثر متعلق به دوره قاجار است و اثری ماندگار از میرزا عمو تهرانی است و متن عاشورایی معروفی را در نهایت ظرافت خوشنویسی ایرانی بازتاب می دهد. این اثر 250 تا 300 میلیون تومان پیشنهاد می شود.
او با بیان این خبر که خوشبختانه از دو دردانه خوشنویسی ایران، میرعماد و حسن زرین قلم هم توانستیم یک اثر در این حراج ارائه کنیم، گفت: از میرعماد الحسنی اثری بی نظیر تقدیم می شود شامل شش قطعه از مرقع که هر اثر 10 در 19 سانتی متری است و 600 تا 650 میلیون تومان برآورد شده است. از حسن زرین قلم اثری درخشان و 108 ساله روی میز حراج می رود که 250 تا 300 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.
مدیر نگارخانه ترانه باران همچنین گفت: هر سال، حراج باران را به چهره ای از بزرگان هنر خوشنویسی و هنرهای ایرانی اسلامی تقدیم کرده ایم، سال اول به میرعماد، سال دوم به درویش عبدالمجید طالقانی و امسال این رویداد به نام استاد «میرزا غلامرضا اصفهانی» ستاره بی غروب خوشنویسی قرن سیزدهم مزین است. از میرزا غلامرضا اصفهانی دو اثر در این حراجی در معرض فروش خواهد بود که هر دو کار نبوغ او را در ظرافت خط نشان می دهد.دیگر بزرگان مانند محمدحسین عمادالکتاب دو اثر، ملک محمد قزوینی،محمد رحیم همدانی… هم حاضرند که قیمت های متنوع و جذابی از 20 تا 140 میلیون تومان دارند و آثار هر یک از این اساتید فرصت ناب سرمایه گذاری اند.
او افزود: در عین حال یک قطعه بسیار چشمگیر از پرده خانه خدا نیز ارائه می شود که قدمت هشتاد ساله دارد و ردی زیبا از هنر اسلامی را بازتاب می دهد و 150 تا 200 میلیون تومان برآورد قیمت شده است.

کاظمی اعلام کرد: از هنرمندان معاصر هم آثار بسیار ارزشمندی ارائه می کنیم، که از منظر قیمت اثری از رضا مافی که قدمتی 43 ساله دارد 220 تا 250 میلیون تومان و اثری از فرامرز پیلارام 150 تا 170 میلیون تومان عرضه می شود و هر دو گرایش نقاشی خط دارند. از دیگر بزرگان مانند سیدحسن و سیدحسین میرخانی موسسین انجمن خوشنویسان، غلامحسین امیرخانی، یدالله کابلی، عباس اخوین، کیخسرو خروش، علی اشرف صندوق آبادی واحمد پیله چی… هم آثار درخشانی روی میز حراج می رود. در این مسیر حتی به حضور هنرمندان خارج از ایران که به قرائت های نوین از خوشنویسی اهتمام دارند هم توجه داریم که ارائه اثری از بهمن پناهی هنرمند مقیم فرانسه از این جمله است.
رئیس حراج باران بیان کرد: خوشنویسی ایرانی و نیز هنرهای اسلامی انعکاس های مدرن و معاصر دلنشینی در دیگر گونه های هنری ایران دارد، که نشانه قدرت و جذابیت این هنر والاست، در این دوره دو نمونه از این بازتاب های مهم را به هنردوستان ارائه می کنیم: مجموعه ای از پرویز تناولی شامل دو مجسمه هیچ و کتاب خاص مجموعه آثار او به قیمت 400 تا 450 میلیون تومان و اثری از مجموعه انهدام آیدین آغداشلو که 250 تا 300 میلیون تومان برآورد قیمت خورده اند.
کاظمی گفت: بخش نمایشگاهی سومین حراج باران چهارشنبه و پنج شنبه در سالن همایش های بین المللی رایزن از ساعت 11 تا 21 آماده دیدار هنردوستان، مجموعه داران و خریداران آثار هنری است و جمعه از ساعت 17 این حراجی برگزار می شود. علاقمندان به خرید می توانند هم از نزدیک و هم از طریق سایت baranauction.com از این آثار دیدن کنند و برای شرکت در حراجی ثبت نام به عمل آورند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار