در گفت‌وگو با پانا مطرح شد

آخرین خبرها درباره سریال حضرت موسی از زبان جمال شورجه

در صورت به نتیجه رسیدن مباحث مالی با صداوسیما، فلیمبرداری از نیمه اول سال آینده آغاز می‌شود

تهران (پانا) – جمال شورجه اعلام کرد که بازنویسی‌های نهایی فیلمنامه سریال «حضرت موسی (ع)» همزمان با آخرین مذاکرات مالی پروژه درحال انجام است و به زودی فیلمبرداری سریال با حضور بازیگران ایرانی و خارجی آغاز می‌شود.

کد مطلب: ۸۹۴۹۶۴
لینک کوتاه کپی شد
آخرین خبرها درباره  سریال حضرت موسی از زبان جمال شورجه

جمال شورجه فیلمساز ایرانی که امسال کارگردانی سریال تاخیر «حضرت موسی (ع)» را برعهده گرفته است در گفت‌و‌گو با خبرنگار پانا در پاسخ به این پرسش که «تولید سریال فعلا درچه مرحله‌ای قرار دارد؟» گفت: اکنون آخرین مراحل آنالیز فیلمنامه این سریال را انجام می‌دهیم و پس از بازنویسی‌های پایانی، فیلمنامه این سریال آماده ساخت می‌شود.

وی درباره زمان آغاز ساخت این سریال تلویزیونی اظهار کرد: زمان ساخت این مجموعه مشخص نیست و ما منتظر مذاکرات احمد میرعلایی، تهیه‌کننده سریال، با مدیران سیما هستیم تا مباحث مالی با آنها به نتیجه برسد. مباحث مالیسخت و سنگینی است و هرگاه به پایان برسد زمان آغاز فیلمبرداری سریال مشخص خواهد شد.

شورجه در ادامه با اشاره به پیش‌تولید طولانی این سریال گفت: در حاضر مجید میرفخرایی مشغول طراحی صحنه و لباس این سریال 52 قسمتی است. علاوه بر آن، فعلا فقط می‌دانیم قراراست فیلمبرداری مجموعه را به صورت « k 8» انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: بعید می‌دانم فیلمبرداری این مجموعه در سال جاری آغاز شود. اگر مباحث مالی با سیما به نتیجه برسد ما پس از انتخاب بازیگران و لوکیشن‌های فیلمبرداری، تصویربرداری این مجموعه را نیمه سال آینده آغاز می‌کنیم.

زندگی حضرت موسی و فیلمنامه فرج‌الله سلحشور

داستان سریال «حضرت موسی (ع)» به قلم حجت‌الاسلام محمدسعید بهمن‌پور از پیش از تولد این پیامبر آغاز می‌شود و مراحل مختلف زندگی او را از بدو تولد، دوران کودکی و جوانی در دربار فرعون، رقابت برادرخوانده‌ها بر سر جانشینی پادشاه، مبعوث شدن به پیامبری و... در بر می‌گیرد. همزمان ما شاهد تشریح شرایط سیاسی، اجتماعی مصر باستان و وضع قوم بنی‌اسرائیل خواهیم بود که به طور مشخص ماجرای پرفراز و نشیب تولد حضرت موسی(ع) و همچنین ورود او به صحرای سینا به دنبال فرار از دربار فرعون دو بخشِ دراماتیک این سناریو است.

این مجموعه تلویزیونی در ۵۲ قسمت تولید می‌شود که متن اولیه آن را مرحوم فرج‌الله سلحشور به‌طور کامل نوشته و در ادامه حجت‌الاسلام سعید بهمن‌پور به‌طور کامل بازنویسی کرده است. این متن اکنون آماده ساخت است.

بازیگران ایرانی و خارجی سریال موسی (ع)

شورجه پیشتر گفته بود که ساخت این مجموعه حدود پنج سال به طول می‌‌کشد. طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده یک سال زمان برای پیش‌تولید، سه سال تولید و یک سال برای پس‌تولید «موسی (ع)» زمان لازم است.

قرار است برای ایفای نقش حضرت موسی (ع) از یک نابازیگر استفاده شود تا چهره جدید و باورپذیری باشد.

مصطفی زمانی بازیگر نقش یوسف در سریال «یوسف پیامبر» نیز در این مجموعه نقش حضرت یوسف(ع) را بازی می‌کند. نقش حضرت یوسف (ع) در اوایل قصه تعریف شده است.

علاوه بر بازیگران برجسته ایرانی، بازیگران خارجی از جمله بازیگرانی از کشورهای عربی، ترکیه و حتی بازیگران اروپایی و آمریکایی در سریال حضور خواهند داشت.

منابع داستان

داستان سریال بر اساس قرآن و متون اسلامی نوشته شده است. حدود هزار آیه در قرآن درباره حضرت موسی(ع) و قوم بنی‌اسرائیل آمده که منبع مناسبی برای روایت داستان زندگی این پیامبر است. همچنین روایات بسیاری از ائمه اطهار نیز درباره زندگی حضرت موسی (ع) وجود دارد که در فیلم نامه گنجانده شده است.

تا کنون فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری با استفاده از متون غیراسلامی از زندگی حضرت موسی ساخته شده که فیلم «ده فرمان» ساخته سیسیل ب دومیل (1956)، «خروج: خدایان و پادشاهان» (2014)، سریال «ده فرمان» (2006) و انیمیشن «شاهزاده مصر» (1998) از آن جمله‌اند.

گفت‌وگو: عاطفه بزرگ‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار