رییس اداره آموزش و پرورش استعدادهای درخشان استان کرمانشاه: امسال 75 هزار دانش‌آموز زیر پوشش طرح «شهاب» رفتند

کرمانشاه (پانا) - رییس اداره آموزش و پرورش استعدادهای درخشان استان کرمانشاه گفت: امسال 75 هزار دانش‌آموز کرمانشاهی زیر پوشش طرح «شهاب» رفتند.

کد مطلب: ۸۹۴۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد
رییس اداره آموزش و پرورش استعدادهای درخشان استان کرمانشاه: امسال 75 هزار دانش‌آموز  زیر پوشش طرح «شهاب» رفتند

علی مرادی، رییس اداره آموزش و پرورش استعدادهای درخشان استان کرمانشاه با اشاره به افزایش 20 هزار نفری دانش‌آموزان تحت پوشش طرح شهاب در استان کرمانشاه در مقایسه با سال گذشته، اضافه کرد: طرح شهاب در سال تحصیلی گذشته حدود 55 هزار دانش‌آموز کرمانشاهی را تحت پوشش قرار داد.

مرادی با بیان اینکه دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی شامل پایه‌های چهارم، پنجم و ششم تحت پوشش برنامه‌های طرح شهاب قرار می‌گیرند، گفت: اجرایی‌شدن این طرح در مدارس ابتدایی دوره دوم از سال 1391 آغاز شده و تحت پوشش قرار گرفتن تمامی دانش‌آموزان از اهداف نهایی اجرای این طرح است.

رییس اداره آموزش و پرورش استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه طرح شهاب شناسایی، هدایت و حمایت از استعدادهای برتر دانش‌آموزی را دنبال می‌کند، اظهار کرد: در طرح شهاب، معلم‌ها استعدادهای دانش‌آموزان را شناسایی کرده و با کمک اولیای دانش‌آموزان و مشاوران مدارس، سعی در پرورش و شکوفایی این استعدادها دارند.

مرادی با اشاره به نخبه‌شناسی و نخبه‌پروری طرح شهاب، اضافه کرد: در این طرح استعدادهای هشت‌گانه دانش‌آموزان شامل استعدادهای ریاضی، تجربی، ورزشی، علوم دینی، فضایی، علوم اجتماعی، هنر و کلامی شناسایی و پرورانده می‌شود.

وی در ادامه با انتقاد از مقاومت برخی از خانواده‌ها در برابر استعدادهای فرزندانشان در یک حوزه خاص و اصرارشان برای ادامه تحصیل در یک رشته خاص همچون تجربی، از آن‌ها خواست تا برای شکوفایی استعدادهای فرزندانشان تلاش کنند و به دنبال رسیدن به آرزوهای خود، در فرزندانشان نباشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار