رشد 81 برابری دانش‌آموزان دستاورد آموزش‌وپرورش استثنایی در 40سالگی انقلاب

تهران (پانا) - رشد چشمگیر 81 برابری دانش‌آموزان در بخش تلفیقی و رشد 41 برابری پوشش هزینه‌های سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از دستاوردهای وزارت آموزش‌وپرورش در چهل‌سالگی انقلاب، در سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی است.

کد مطلب: ۸۹۴۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد
رشد 81 برابری دانش‌آموزان دستاورد آموزش‌وپرورش استثنایی در 40سالگی انقلاب

به گزارش مرکز ارتباطات وزارت آموزش‌وپرورش، برای توسعه عدالت آموزشی شناسایی دقیق دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و تحت پوشش قرار دادن آن‌ها در مناطق روستایی از اولویت‌های برنامه‌ها در سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی بوده است و یکی از چرخش‌های تحولی در سازمان تغییر از نوع آموزش جداسازی به آموزش‌های تلفیقی بوده است.

آمار دانش آموزان تلفیقی نشان‌دهنده میزان موفقیت در این تغییر رویکرد است که از 896 دانش‌آموز در سال تحصیلی 74-73 به 73588 در سال تحصیلی 98-97 رسیده است و میزان رشد آمار دانش‌آموزان در بخش تلفیقی بیش از 81 برابر، نشان از تحقق تغییر رویکرد تحولی از نوع آموزش‌های جداسازی به تلفیقی دارد.

همچنین برای توسعه پوشش تحصیلی و بسط و گسترش عدالت آموزشی و باتوجه به‌ ضرورت تأمین سرویس رفت‌وآمد دانشآموزان با نیازهای ویژه تحت پوشش سازمان و ایجاد فرصت‌های برابر آموزش، سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی از منابع دولتی و غیر دولتی اعتبارات مورد نیاز را به استان‌ها ابلاغ و بخش اعظم مشکلات در این بخش را رفع کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار