نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان:

ساخت حسینیه زائران سمنانی در نجف اشرف ضرورت دارد

سمنان (پانا) - نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بابیان اینکه ساخت حسینیه زائران سمنانی در نجف اشرف ضرورت دارد، گفت: امیدواریم با این طرح امکان زیارت عتبات برای زائران تسهیل شود.

کد مطلب: ۸۹۴۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد
ساخت حسینیه زائران سمنانی در نجف اشرف ضرورت دارد

آیت‌الله سید محمد شاهچراغی، پیش از ظهر دوشنبه در دیدار با مسئول اتحادیه رادیو و تلویزیون اسلامی عراق به میزبانی دفتر خود، ضمن بیان اینکه ساخت حسینیه برای زائران سمنانی در نجف اشرف ضرورت دارد و در زمره مطالبات است، ابراز کرد: ساخت این مکان می‌تواند در کاهش هزینه‌های زائران مؤثر باشد.

وی افزود: یکی دیگر از برکات این حسینیه می‌تواند تسهیل در شرایط زائران امام علی(ع) در شهر نجف اشرف باشد که در این راستا باید اهتمام ویژه‌ای داشت.

امام‌جمعه سمنان در دیگر بخش سخنان خود به تأثیر مرجعیت در کشور عراق پرداخت و بابیان اینکه روز قیامت از نخستین مسائلی که از انسان سؤال می‌شود، عمل به علم است، تأکید کرد: روحانیان باید در عمل نیز مردم را به دین اسلام دعوت کنند.

آیت‌الله شاهچراغی بابیان اینکه مردم از مسئولان و به خصوص جامعه روحانیت انتظار دارند که وظایفشان را به درستی انجام دهند، گفت: وظایف مسئولان دستگاه‌های اجرایی، روحانیان و علمای دینی بسیار مهم و سنگین است.

وی بابیان اینکه درباره مسئولیت‌پذیری در دین مبین اسلام سفارش‌های بسیاری شده است، ابراز کرد: باید در نظر داشته باشیم که هرچه مسئولیت سنگین‌تر می‌شود عمل به آن نیز دارای اهمیت بیشتری است و این موضوع باید مد نظر روحانیان و مسئولان ما قرار گیرد.

رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی عراق به منظور شرکت در گردهمایی فعالان اربعین و مدیران موکب های استان سمنان و شرکت در آیین تجلیل از خادمان موکب فرهنگی رسانه ای فجر، به این استان سفر کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار