مدیر کل بیمه سلامت استان سمنان:

یک سوم جمعیت استان سمنان تحت پوشش بیمه سلامت هستند / پرداخت ۳۰۴ میلیارد ریال مطالبات مراکز درمانی استان سمنان

سمنان (پانا) - مدیر کل بیمه سلامت استان سمنان گفت: بیش از ۲۴۳ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

کد مطلب: ۸۹۴۸۶۱
لینک کوتاه کپی شد
یک سوم جمعیت استان سمنان تحت پوشش بیمه سلامت هستند / پرداخت ۳۰۴ میلیارد ریال مطالبات مراکز درمانی استان سمنان

رضا ممتحن مدیر کل بیمه سلامت استان سمنان، در نشست با خبرنگاران، گفت: جمعیت استان یعنی بیش از ۲۴۳ هزار نفر از جمعیت استان سمنان و ۴۱ هزار نفر از اتباع و مهاجرینی که در استان ساکن هستند، تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند. این افراد در ۵ صندوق کارکنان دولت، بیمه سلامت همگانی، صندوق روستائیان و عشایر، بیمه سلامت اتباع و سایر اقشار جامعه جمع بندی شده اند.

وی با اشاره به ۱۶ دفتر پیشخوان در استان که خدمات بیمه‌ای سلامت را ارئه می‌کنند، افزود: بیمه سلامت استان با ۳۵ موسسه نیز در استان طرف قرار داد است.

مدیر کل بیمه سلامت استان سمنان تصریح کرد: سامانه شرکای کاری، الکترونیکی شدن ارتباطات بیمه ای، بستر سازی و امنیت فیبر نوری و افتتاح دو باب ساختمان بیمه‌ای در شهرستان‌های گرمسار و دامغان از مهمترین دستاورد‌های بیمه سلامت استان در سال جاری بوده است.

ممتحن با اشاره به اجرای طرح ارتقا در میان روستائیان در استان سمنان گفت: این طرح در سال‌های ۹۴ و ۹۵ نسبت به گذشته بیش از ۴۵۰ درصد سرانه درمان در مراکز روستایی را افزایش داده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۸ میلیارد تومان در سال ۹۶ برای جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت در استان سمنان هزینه شده است، تصریح کرد: ۵۸ پزشک و ۴۷ ماما در ۴۲ مرکز روستایی در استان سمنان مشغول به خدمت در مراکز مربوط به بیمه سلامت روستایی هستند.

مدیر کل بیمه سلامت استان سمنان افزود: سامانه ۱۶۶۶ از شهریور سال جاری در بیمه سلامت کشور راه اندازی شده و هر ۱۵ روز یکبار در روز‌های دوشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۱ مدیران کل استانی آماده ارتباط مستقیم مردم با این سامانه و دریافت انتقادات و پیشنهادات هستند.

پرداخت ۳۰۴ میلیارد ریال مطالبات مراکز درمانی استان سمنان

ممتحن، با بیان اینکه با تخصیص اعتبارات لازم مطالبات مراکز درمانی به روز می‌شود، گفت: ۳۰۴ میلیارد ریال از مطالبات مراکز درمانی پرداخت‌شده است.

وی با بیان اینکه ۳۰۴ میلیارد ریال از مطالبات مراکز درمانی بخش خصوصی و دولتی استان سمنان پرداخت‌شده است، گفت: با توجه به اینکه برای پرداخت مطالبات مراکز درمانی خصوصی و دولتی از بیمه سلامت اعتبارات لازم در سراسر کشور تخصیص‌یافته است، لذا پیش‌بینی می‌شود با تخصیص آن مطالبات این مراکز نیز به روز شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان، با اشاره به اینکه ۷۸ درصد هزینه‌های درمان بیمه‌شدگان صندوق سلامت استان سمنان به سیستم دانشگاهی دولتی مربوط می‌شود، اظهارداشت: حل موضوع مطالبات مراکز درمانی در دستور کار قرار دارد که امیدواریم با اتفاقات خوب بودجه‌ای این مشکل به‌زودی برطرف شود.

وی بیشتر پرداخت بدهی‌های بیمه سلامت استان سمنان را به مراکز درمانی اعلام کرد و افزود: مانده بدهی بیمه سلامت مراکز درمانی دولتی زیر نظر دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود ظرف مدت دو روز آینده پرداخت خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان، ۶۲ هزار نفر بیمه‌شدگان بیمه سلامت استان سمنان را کارکنان رسمی دولت و خانواده‌های آنان ذکرو اضافه کرد: ۱۱ هزار نفر از بیمه‌شدگان این اداره کل زیرپوشش بیمه صندوق سایر اقشار قرار دارند که به منظور تکریم مردم صدور دفترچه‌های سلامت در مراکز پیشخوان دولت کمتر از ۲۰ دقیقه انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار