سرپرست آموزش و پرورش طارم در کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت؛

جهت کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی باید در سطوح جامعه، خانه و مدرسه هماهنگی لازم وجود داشته باشد

زنجان (پانا) - سرپرست آموزش و پرورش طارم در کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی که با حضور مدیران، معاونین و عوامل اجرایی این طرح در کانون شهید چاووشی برگزارشد،اظهار کرد جهت کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی باید در سطوح جامعه، خانه و مدرسه هماهنگی لازم وجود داشته باشد.

کد مطلب: ۸۹۴۸۵۹
لینک کوتاه کپی شد
جهت کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی باید در سطوح جامعه، خانه و مدرسه هماهنگی لازم وجود داشته باشد

نقی صفری سرپرست آموزش و پرورش این شهرستان در کارگاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: «پیچیدگی جامعه و مشغله زیاد اولیاء با کاهش کارآیی نهادهای مرتبط در جامعه باعث شده که نوجوانان و جوانان با آسیب های اجتماعی متعددی مواجه شوند که هریک از آنها بحث مفصلی را می طلبد.»

صفری افزود: «جهت کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی باید در سطوح جامعه، خانه و مدرسه هماهنگی لازم وجود داشته باشد.»

وی از جمله آسیب های دامنگیر نوجوانان و جوانان در جامعه کنونی را خطر اعتیاد، دخانیات، مشروبات الکلی، کودک همسری، پرخاشگری، فرار از منزل و مدرسه، طلاق، کودک آزاری و... ذکر کرد.

سرپرست آموزش و پرورش طارم، کودک همسری را یکی از معضلات فرار دانش آموزان در مدارس ذکر کرد و گفت: «در زمانی که دانش آموزان باید مشغول کسب علم و خودسازی باشند، بدون هیچ گونه آمادگی جسمی و روانی ازدواج نموده که بعدها این مسئله موجب ناسازگاری و طلاق آنان می شود.»

سپس عباداله عبادی معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره به نقش مدیران، مربیان و مجریان طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی در کنترل کاهش این آسیب ها اشاره کرد و خواستار تلاش مضاعف همکاران در این زمینه شد.

عبادی افزود: «طرح های زیادی در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس اجرا می شود و از جمله آنها را طرح های مدارس مراقب ،پیشگیری از رفتارهای پر خطر، مدارس عاری از خطر، توانمندسازی روانی - اجتماعی، جشنواره نوجوان سالم و ... اشاره کرد.»

لازم به ذکر است که در کنار این کارگاه نمایشگاهی از آثار دانش آموزان و فرهنگیان در زمینه جشنواره نوجوان سالم برگزار شده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار