به همت موسسه خیریه مردم نهاد اسراء و کمیته ورزش کیک بوکسینگ کرمان

حمایت ورزشکاران رزمی کار کرمانی از طرح جمع آوری و ساماندهی کودکان کار وخیابانی

کرمان(پانا) - منصور صادقی، رزمی کار افتخار آفرین کرمانی مدال قهرمانی خود را در راستای اهداف طرح جمع آوری و ساماندهی کودکان خیابانی به موسسه خیریه مردم نهاد اسراء اهدا نمود .

کد مطلب: ۸۹۴۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد
حمایت ورزشکاران رزمی کار کرمانی از طرح جمع آوری و ساماندهی  کودکان کار وخیابانی

به همت موسسه خیریه مردم نهاد افق سپهر روشن ایرانیان (اسراء) و کمیته کیک بوکسینگ کرمان جشن با شکوهی به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با حضور پرفسورزاهدینمایندهمردمکرمانوراوروجمع کثیری از خانواده های ورزشکاران رزمی کار و جمعی از مسئولین و فعالان حوزه فرهنگ و ورزش استان در تالار بسطامی پارک مادر برگزار شد . هدف از برگزاری این آیین باشکوه ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و تجلیل از قهرمانان رزمی کار فرصتی بود تا ضمن بیان اثرات سوء معضل کودکان خیابانی در زمینه جمع آوری کودکان کار و خیابانی آگاه سازی و فرهنگ سازی صورت گیرد . در این آیین خانواده بزرگ ورزشکاران رزمی کار ( کیک بوکسینگ) و دیگر ورزشکاران حاضر که در رشته های تیر و کمان و سنگ نوردی و فوتبال و هندبال ... فعال هستند حمایت خود را از موسسه مردم نهاد اسراء که اولین موسسه حامی بیمه کودکان نیازمند در کشور محسوب می شود اعلام نمودند . لازم به یاد آوری است این آیین با اجرای برنامه های متنوع از جمله اجرای موسیقی و اجرای برنامه های نمایشی رزمی کاران نیز همراه بود .

در این مراسم محمد رضا مشایخی ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و ابراز خرسندی از حضور جمع کثیر خانواده ورزشکاران ،این حضور با شکوه را دلگرم کننده و حمایت آنان از موسسه و طرح نهال امید را موجب سرعت بخشی به اهداف مورد نظر ذکر کرد و افزود : امیدواریم با برنامه ریزیهای انجام شده و حمایت شهروندان و مسئولین تا سال 1400 دیگر شاهد کودکان کار و خیابانی نباشیم و موسسه به اهداف خود در ساماندهی و جمع آوری این کودکان در سطح شهر رسیده باشد . وی در سخنان خود خبر داد با توجه به مقدمات انجام شده امیدواریم بتوانیم در حمایت از طرح نهال امید همایش بزرگ پنج هزار نفری را بزودی برگزار کنیم که این اقدام می تواند در زمینه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی و چگونگی برخورد مردم با کودکانخیابانی و عدم کمک های نقدی به آنها و طرح جمع آوری این کودکان کار بزرگی باشد . وی همکاری اداره کل بهزیستی و دیگر مسئولین را در این راستا ستود و افزود :مهندس عالم زاده شهردار کرمان و معاونت فرهنگی اجتماعی نیز همکاریشان در این زمینه قابل تقدیر است و شهرداری قول مساعد داده که مکانی برای نگهداری این کودکان در اختیار موسسه قرار خواهد داد . وی گفت این موسسه در اولین اقدام تعداد چهل کودک خیابانی راجمع آوری کرده که هم اکنون در مکانی نگهداری می شوند و طبق بررسی های انجام شده تعداد 615 کودک خیابانی در سطح شهر وجود دارد که بایستی نسبت به جمع آوری آنها اقدام شود . مشایخی بار دیگر به شهروندان توصیه کرد از کمک های نقدی به کودکان خیابانی خود داری نمایند چون مبلغ ناچیزی به آنها میرسد و این مبالغ به دست سود جویانی می رسد که این کودکان را اجیر کرده و راهی خیابانها می کنند و به نوعی آینده این کودکان را تباه می سازند و بعضا آنها را را به کار های خلاف وا می دارند . وی از مردم در خواست کرد برای جمع آوری و ساماندهی این کودکان و ساخت آینده روشن برای آنها به موسسه مردم نهاد (اسراء) بپیوندند .

علیرضا صادقی رئیس کمیته کیک بوکسینگ کرمان نیز در سخنانی بیان داشت این جشن با شکوه به همت خانواده بزرگ ورزشکاران کیک بوکسینگ و در حمایت از اهداف موسسه اسراء که همانا جمع آوری و ساماندهی کودکان خیابانی است برگزار شده . وی گفت ورزشکاران نیز از وجود این معضل رنج می برند و ابراز امیدواری کرد که با حضور موسسه خیریه مردم نهاد اسراء و حمایت گروه ها و تشکل های مردمی و ورزشکاران افق روشنی برای جمع آوری کودکان خیابانی دیده می شود . وی گفت اگر اکثریت مردم دریابند که کمک های نقدی آنها این معضل را حل نمی کند بلکه به افزایش کودکان خیابانی می انجامد به طور حتم در کاهش این معضل کمک کرده اند .

در این آیین قهرمانان مدال آور رزمی کار در سطح جهانی و آسیا و همچنین جمعی از اعضای تیم صنعت مس و هند بال و قهرمان سنگ نورد کرمانی نیز حضور داشتند و حمایت خود را از موسسه اعلام نمودند .در پایان مراسم ، موسسه خیریه (اسراء) و همچنین کمیته کیک بوکسینگ با اهداء لوح سپاس از تلاش های قهرمانان آفتخار آفرین کرمانی و همچنین جمعی از فعالان عرصه ورزش تجلیل و قدر دانی نمودند . لازم به توضیح است که آقای منصور صادقی در این آیین مدال قهرمانی خود را در راستای اهداف طرح جمع آوری و ساماندهی کودکان خیابانی به موسسه اسراء اهدا نمود . سینامنشاء زاده عضو تیم تیر اندازی با کمان و دارای 3 مدال ظلای جهانی و 2 نقره و یک برنز و از حامیان موسسه خیریه اسراء بیان داشت باعث افتخار است اگر بتوانم حتی در ساماندهی یک کودک خیابانی نقش داشته باشم وی از مردم در خواست کرد که به موسسه اسراء کمک کنند چون وجود کودک خیابانی معضلی است که آسیبش برای کل جامعه است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار