رئیس بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود:

اهدای عضو مرد 41 ساله شاهرودی به ۴ نفر زندگی بخشید

سمنان (پانا) - رئیس بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود، گفت: اعضای مرد ۴۱ ساله شاهرودی که دچار مرگ مغزی شده بود به چهار نفر زندگی دوباره‌ای بخشید.

کد مطلب: ۸۹۴۷۸۲
لینک کوتاه کپی شد
اهدای عضو مرد 41 ساله شاهرودی به ۴ نفر زندگی بخشید

محمدعلی رضایی، در گفت و گو با خبرنگاران در بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود ضمن بیان اینکه دو کلیه، قلب و کبد مرد ۴۱ ساله شاهرود پس از مرگ مغزی به چهار بیمار پیوند زده شد، تأکید کرد: این بیمار متأسفانه به دلیل سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود و اعضاء وی به بیماران جانی تازه بخشید.

وی افزود: این پنجمین بیمار مرگ مغزی سال ۹۷ در شاهرود است که خانواده وی اقدام به اهداء اعضاء وی و جان دوباره بخشیدن به سایر بیماران می‌کنند.

رئیس بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود، گفت: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون ۱۸ عضو توسط افرادی که در شاهرود دچار مرگ مغزی شده‌اند به بیماران سراسر کشور جان دوباره بخشیده است.

رضایی در ادامه بیان کرد: بیمار ۴۱ ساله مذکور بهمن ماه ۹۷ دچار سانحه تصادف شده بود که با انتقال به بیمارستان امام حسین(ع) و اقدامات پزشکی متأسفانه به زندگی بازنگشت.

واحد فراهم آوری پیوند اعضا از سال ۱۳۹۲ در بیمارستان امام حسین(ع) دانشگاه علوم پزشکی شاهرود فعال شده است.

اهداء عضو از ثمربخش ترین شیوه در رویارویی با مرگ مغزی بوده و از سخاوتمندانه ترین کارهای دنیا اهداء عضو پس از مرگ مغزی است.

تمامی ادیان بر این باورند که عمل اهداﺀ عضو یک حرکت خداپسندانه و عشق به همنوع محسوب می‌شود و دین مبین اسلام اهمیت فوق العاده‌ای برای نجات جان انسان‌ها قائل است، چنانچه در قرآن کریم سوره مبارکه مائده آیه ٣٢ به تصریح اشاره شده که هرگاه کسی سبب بقای نفسی شود مانند آنست که موجب نجات جان تمام انسان‌ها شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار