ارزش واردات از گمرک بازرگان 27 درصد کاهش یافت

ارومیهه(پانا)- سرپرست اداره کل گمرک بازرگان گفت: ارزش واردات از این مرز طی 10 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته 27 درصد کاهش یافته است.

کد مطلب: ۸۹۴۷۷۰
لینک کوتاه کپی شد
ارزش واردات از گمرک بازرگان 27 درصد کاهش یافت

صادق نامدار اظهار داشت: 296 میلیون دلار انواع ماشین صنعتی، صفحه MDF، لوازم یدکی و قطعات یدکی از طریق مرز بازرگان وارد کشور شده است.

وی افزود: مبدا این کالاها کشورهای ترکیه، چین، فرانسه و آلمان بوده است.
وی با بیان اینکه ورود و خروج مسافر از گمرک بازرگان امسال نیز افزایش داشته است، اضافه کرد: یک میلیون و 106 هزار مسافر از مرز بازرگان تردد داشته اند.

حدود یک چهارم از کل پایانه های مرزی کشور در آذربایجان غربی قرار دارد و این استان دارای پنج پایانه مرزی شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق است.

گمرک بازرگان یکی از مبادی سه گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می رود که به صورت شبانه روزی در شمال آذربایجان غربی فعال است.
مرز بازرگان که دروازه ورود ایران به کشورهای اروپایی به شمار می رود، در فاصلهٔ یک کیلومتری شهر بازرگان از توابع شهرستان ماکو در آذربایجان غربی قرار دارد؛ این گمرک در سال 1305 شمسی راه اندازی شد و تنها مرز 24 ساعته و بین‌المللی بین ایران و ترکیه است.

آذربایجان غربی دارای 960 کیلومتر مرز مشترک با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری خودمختار نخجوان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار