علی اصغر مونسان خبر داد: صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی در سال گذشته

شیراز (پانا) - رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور در همایش ثبت آباده به عنوان شهر جهانی منبت، از صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی کشور در سال گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۴۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد
علی اصغر مونسان خبر داد: صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی در سال گذشته

علی اصغر مونسان با اشاره به آمار ۵ میلیون ۱۰۰ هزار نفری گردشگر خارجی ورودی به کشور در سال گذشته، گفت: پارسال در بخش گردشگری توانسته ایم ۷.۵ میلیارد دلار درآمد برای کشور ایجاد کنیم.

او با اشاره به ثبت جهانی محور ساسانی و منبت آباده در فارس، افزود: کشور ایران رتبه اول ثبت شهر‌های جهانی را به خود اختصاص داده، که این نشان از فرهنگ و هنر مردمان این سرزمین است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به پتانسیل خوب ایران در حوزه گردشگری و صنایع دستی گفت: میتوانیم این صنعت را تقویت و ارتقا دهیم.

وی صنعت گردشگری و صنایع دستی را فرصتی برای ایجاد شغل و درآمد برشمرد و افزود: یکی از ویژگی این بازار این است که با اندک سرمایه گذاری میتوانیم ایجاد شغل و درآمد کنیم .

مونسان با اشاره به فعال بودن ۴۰۰ رشته در حوزه صنایع دستی و گردشگری گفت: بخش صنایع دستی و گردشگری تقویت کننده‌ی و نشاط اجتماعی است که این کار باعث ایجاد کارکرد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی می‌شود.

در این مراسم برای نخستین بار از میدان منبت کشور در آباده و همچنین تمبر اختصاصی آباده شهر جهانی منبت رو نمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار