اهدا لوح ثبت جهانی منبت آباده 

شیراز (پانا) -در مراسمی با حضور علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، لوح ثبت جهانی منبت آباده اهدا می شود.

کد مطلب: ۸۹۴۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد
اهدا لوح ثبت جهانی منبت آباده 

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس طی مراسمی با حضور علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، عنایت اله رحیمی استاندار فارس، غدا هیجاوی رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی و دیگر مسئولین کشوری و استانی لوح شهر جهانی منبت آباده اهدا می شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس اظهار داشت: پس از بررسی‌های صورت گرفته و اعلام شورای جهانی صنایع دستی در آذرماه ۹۷، شهر آباده از استان فارس به عنوان شهر جهانی منبت ثبت شد و لوح این دستاورد بزرگ در جشن مردمی 28 بهمن ماه جاری اهدا می‌شود .
مصیب امیری افزود: منبت از آباده ابداع و تولید شده و به همین دلیل منحصر به فرد است و در طرح و نقش، نوع و انجام کار نظیر ندارد.
این مقام مسئول تصریح کرد: استان فارس دارای صنایع دستی فاخر، اصیل و شناخته شده ای است که هر یک به نوبه خود می‌توانند بیانگر فرهنگ غنی مردم فارس در کشور و جهان باشند.
هنر منبت یکی از هنر‌های دست ساز ایرانی است که از هزار و 500 سال قبل در برخی از مناطق کشور رواج داشته است که بنابر اسناد تاریخی موجود خاستگاه منبت سنتی (ظریف) در استان فارس شهر آباده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار