میرلوحی ،عضو شورای شهر تهران: شهرداری روزانه ۱۷ میلیارد تومان سود بانکی پرداخت می‌کند

تهران (پانا) - عضو شورای شهر تهران شهرداری روزانه باید ۱۷ میلیارد تومان سود بانکی پرداخت کند، گفت شهرداری باید برنامه‌ای بیاورد و در آن مشخص کند که بدهی‌ها را چگونه می‌خواهد پرداخت کند.

کد مطلب: ۸۹۴۶۸۲
لینک کوتاه کپی شد
میرلوحی ،عضو شورای شهر تهران: شهرداری روزانه ۱۷ میلیارد تومان سود بانکی پرداخت می‌کند

سید محمود میرلوحی پس در جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در واکنش به سخنان شب گذشته محمدباقر قالیباف در تلویزیون، اظهار کرد: لازم است هرچه سریع‌تر پیروز حناچی، شهردار تهران گزارش رسمی بدهی‌های شهرداری را منتشر کند.

وی با بیان این‌که ما پیش از این گزارش بدهی‌ها را ملاحظه می‌کردیم و با توجه به شرایط آن را منتشر نمی‌کردیم، تصریح کرد: ما در شرایطی هستیم که سیاست مدیریت شهری این است که از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری دعوت کند و حتی می‌خواهیم اوراق مشارکت منتشر کنیم و ممکن است اعلام مداوم بدهی‌ها روی سطح همکاری‌ها اثرگذار باشد، ولی متاسفانه این عاملی شده که رقبا و مدیریت قبلی شهری از این مبحث بهره‌برداری غیرصحیح کرده و کم‌لطفی می‌کنند.

میرلوحی با بیان این‌که شش‌ماه است که گزارش رسمی مالی با امضای 5 نفر روی میز من است، عنوان کرد: ارائه آن به روزنامه‌ها کار دشواری نیست، اما به نظرم درست نیست در شرایطی که بنگاه‌های بدهکار خوشنام نیستند، این کار را انجام دهیم.

عضو کمیسیون بودجه‌ای شورای شهر تهران با بیان این‌که هنگامی که ما مدیریت شهری را در دست گرفتیم بانک‌ها همکاری نمی‌کردند، اضافه کرد: مثلاً برای ساخت پل صدر فاینانس خارجی گرفته بودند، اما کارهایش را انجام ندادند و ما آمدیم و با بانک‌ها گفت‌وگو کردیم و حتی مجوز انتشار ۲۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت را گرفتیم. برخی حساب‌ها نیز استمهال شده است اما دقت داشته باشید که فقط مدیریت شهری ۲۰ هزار میلیارد تومان به بانک شهر بدهی دارد و باید بخشی از بدهی‌هایمان را بدهیم تا آن ها به خط 6 مترو پول تزریق کنند.

وی با بیان این‌که لیست پیمانکاران مشخص شده و باید شهردار تهران آن را منتشر کند و ملاحظات را در این زمینه کنار بگذاریم، گفت: براساس گزارشی که معاون سابق مالی شهرداری اعلام کرده است، رقم بدهی شهرداری ۵۶ هزار میلیارد تومان است که این بدهی‌ها شامل بدهی به بانک‌ها، پیمانکاران و احکام قضایی است.

عضو کمیسیون بودجه‌ای شورای شهر تهران با بیان این‌که مدیریت گذشته مرتباً وام می‌گرفت، تصریح کرد: حتی برای پرداخت حقوق پرسنل وام می‌گرفتند، اما در این دوره ما هیچ وامی برای پرداخت حقوق نگرفتیم.

میرلوحی با بیان این‌که ۱۰۰۰ میلیارد تومان هولوگرام راستی‌آزمایی شد و تعدادی از آن ها ابطال شده است، گفت: حناچی باید لیست پیمانکاران را بدهد تا مشخص شود میزان بدهی به پیمانکاران و بانک‌ها چقدر است.

وی با بیان این‌که شهرداری روزانه باید ۱۷ میلیارد تومان سود بانکی پرداخت کند، ادامه داد: شهرداری باید برنامه‌ای بیاورد و در آن مشخص کند که بدهی‌ها را چگونه می‌خواهد پرداخت کند و اخباری دریافت کرده‌ایم دال بر این‌که آن ها در حال تدوین این برنامه هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار