نخستین گروه پزشکان برای آموزش پزشکی آبدرمانی به ترکیه اعزام می شوند

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل گفت: گروه نخست از پزشکان استان برای طی دوره پزشکی آبدرمانی تا یکماه آینده به ترکیه اعزام می شوند.

کد مطلب: ۸۹۴۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد
نخستین گروه  پزشکان برای آموزش پزشکی آبدرمانی به ترکیه اعزام می شوند

اکبر بهنام جو که در جلسه بررسی طرح جامعه سلامت در محل استانداری اردبیل سخن می‌گفت با بیان این مطلب ادامه داد :این پزشکان برای طی دوره ۶ ماهه پزشک آب درمانی سلامت به ترکیه اعزام می شوند ، و پس از اتمام دوره در مراکز آب درمانی استان در راستای برنامه‌های توسعه گردشگری مستقر خواهند شد .
او بیان کرد: مجتمع های آبدرمانی مدرن استان و پزشکان از این طرح استقبال کرده اند و پیش بینی های لازم در این خصوص انجام گرفته است .
استاندار اردبیل از تدوین برنامه جامع عملیاتی سلامت در استان خبر داد و تصریح کرد : برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت کاهش بیماری‌های غیر واگیر از قبیل فشار خون، دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی و فرهنگ‌سازی ارتقای شاخص‌های سلامت در استان در دست مطالعه و انجام است و نقش هر یک از دستگاه ها در این برنامه جامع مشخص شده است .
او با اشاره به برخی آمارهای نگران کننده در خصوص افزایش دیابت، فشار خون ،چاقی وزن و تغذیه نامناسب در استان بر استفاده از ظرفیت رسانه ها به خصوص صدا و سیما و فضای مجازی در فرهنگ سازی سبک صحیح زندگی تاکید کرد و افزود : آموزش و پرورش استان نیز با ۲۲۰ هزار نفر دانش‌آموز می تواند نقش بسزایی در ارتقای سطح سلامت جامعه با آموزش های لازم ایفا کند چرا که اگر دانش آموزان آموزش داده شوند این آگاهی‌ها و آموزش‌ها به خانواده‌ها نیز تسری می یابد .
استاندار اردبیل از هدف گذاری و برنامه ریزی ایجاد ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی جدید در استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد: تا چهار سال آینده با تحقق بخشی از برنامه‌های سلامت و درمانی استان مشکلات این بخش کاهش می یابد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار