هفت هزار و 366 نفر از کاروان سلامت در گیلان بهره‌مند شدند

رشت (پانا) - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت: تاکنون هفت هزار و 366 نفر از خدمات طرح کاروان سلامت این جمعیت بهره‌مند شدند.

کد مطلب: ۸۹۴۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد
هفت هزار و 366 نفر از کاروان سلامت در گیلان بهره‌مند شدند

مهدی ولیپور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت: این تعداد از خدمات درمانی، آموزشی و معیشتی طرح کاروان سلامت جمعیت هلال احمر استان گیلان در گرامیداشت دهه مبارک فجر امسال بهره مند شدند.
وی اظهار داشت: طرح کاروان سلامت در روستاهای کم برخوردار از ابتدای بهمن به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در گیلان به اجرا درآمد که اجرای این طرح به دلیل استقبال زیاد ساکنان مناطق روستایی در برخورداری از خدمات رایگان پزشکی و آموزشی ادامه دارد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان خاطر نشان کرد: پزشکان و کارشناسان در این طرح به ساکنان خدماتی از قبیل ویزیت رایگان، مشاوره روانشناسی، تجویز داروی رایگان، بهداشت محیط و مشاوره بهداشتی ارائه دادند.
وی با بیان این که در اجرای طرح کاروان سلامت، بیش از 540 میلیون ریال داروی رایگان در اختیار بیماران قرار گرفت، اضافه کرد: در طرح کاروان سلامت خدمات درمانی و پزشکی و مشاوره که با حضور یکصد و 43 پزشک عمومی، متخصص ، دندانپزشک و پیراپزشک اجرا شد، 546 میلیون و 270 هزار ریال با تجویز پزشکان در اختیار بیماران قرار گرفت.
وی اظهار داشت: اجرای طرح نیابت، دیدار با خانواده معظم شهدا، برگزاری دوره آموزش همگانی، کمک های اولیه، اجرای طرح پیمان (پیشگیری از اعتیاد) برای نوجوانان روستا و فضای دوستدار کودک برای مقاطع متوسطه اول و دوم ، راهنمایی، ابتدایی و پیش دبستانی و ایفای نقش تیم سحر برای تمامی دانش آموزان مدارس ، تهیه لباس برای دانش آموزان، اسباب بازی برای کودکان و اهدای لوازم بهداشتی از دیگر فعالیت های در اجرای این طرح بود.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان خاطر نشان کرد: در اجرای این طرح، علاوه بر پزشکان، 14 سمن،
یکصد و 72 عضو جوان، 35 مربی امداد و کمک های اولیه، 39 نفر از تیم درمان اضطراری با حضور در 21 روستا خدمات مشاوره ای، آموزشی، درمانی و حمایتی انجام دادند.
بر اساس آخرین آمار، بیش از 14 هزار و 172 عضو جوان و بیش از هشت هزار و 633 داوطلب با جمعیت هلال احمر گیلان همکاری می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار