پاسخ معاون پرورشی آموزش و پرورش خراسان رضوی به نامه یکی از والدین دانش آموزان:

نماز جماعت در 98 درصد مدارس مشهد اقامه می شود

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پاسخ به گلایه والدین یکی از دانش آموزان مشهدی درباره برگزار نشدن نماز جماعت در بسیاری از مدارس گفت: از بین 2462 آموزشگاه در مشهد و تبادکان در بیش از 98 درصد مدارس یعنی 2415 مدرسه نماز جماعت با حضور روحانیون، فرهنگیان و اولیای دانش آموزان اقامه می شود، همچنین از بین 8656 آموزشگاه استان بیش از 72 درصد مدارس یعنی 6280 مدرسه نماز جماعت دارند.

کد مطلب: ۸۹۴۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد
نماز جماعت در 98 درصد مدارس مشهد اقامه می شود

به گزارش پانا به نقل از روزنامه خراسان، ارسال نامه گلایه آمیز یکی از والدین دانش آموزان مشهدی به تحریریه این روزنامه، حاوی این ادعا بود که «از شروع سال تحصیلی جدید حق القدمی که فقط هزینه ایاب و ذهاب امامان جماعات مدارس می شود، پرداخت نشده و به دلسردی آن ها منجر شده، ضمن آن که هم اکنون با بروز این مشکلات، در حدود 60 درصد مدارس مشهد نماز جماعت برگزار نمی شود».
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگار این روزنامه در خصوص موضوع توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: مبلغ ایاب و ذهاب ائمه جماعات نیز از سال های گذشته تاکنون و طی سه ماه نخست نیم سال تحصیلی جدید، به حساب اداره کل آموزش و پرورش واریز شده است و این اداره هم آن ها را به حساب آن پیش نمازها واریز کرده است.
«علیرضا مالک اشرفی»، تصریح کرد: حق القدم ائمه جماعات مبلغ ناچیزی است و با کرایه های موجود در ماه مبلغی حدود 100 هزار تومان می شود و این که گفته شود این مسئله باعث شده از تعداد ائمه جماعت مدارس شهر کم شود واقعیت ندارد. وی با تکذیب این ادعا که در حدود 60 درصد از مدارس نواحی هفت گانه مشهد نماز جماعت برگزار نمی شود گفت: حتی در مدارس حاشیه شهر هم نماز جماعت اقامه می شود و ما در این زمینه در آن مناطق نیز تا به حال مشکلی نداشته ایم.
وی همچنین با اشاره به ضرورت همکاری مراکز و نهادهای فرهنگی در برپایی نماز جماعت مدارس گفت: این امکان نیز وجود دارد که برخی از نهادها و ادارات مثل شورای شهر، آستان قدس و اداره کل اوقاف و امور خیریه که در زمینه های فرهنگی هزینه می کنند در این زمینه نیز مشارکت کنند و بخشی از اعتباراتشان برای اقامه نماز در آموزش و پرورش اختصاص یابد. همچنین مدارسی مثل غیرانتفاعی ها، هیئت امنایی ها و مدارس شاهد که از وضعیت مالی بهتری برخوردارند، منتظر تأمین اعتبارات دولتی نمانند و از اعتبارات خود دراین زمینه هزینه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار