در همایش ملی روان‌شناسی مدرسه؛

پزشکیان: مدارس کار گروهی را به دانش‌آموزان بیاموزند

تهران (پانا) - نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد مدارس باید کار گروهی را به دانش‌آموزان بیاموزند و آموزش علمی باید همراه با کار عملی باشد.

کد مطلب: ۸۹۴۵۴۷
لینک کوتاه کپی شد
پزشکیان: مدارس کار گروهی را به دانش‌آموزان بیاموزند

مسعود پزشکیان در پنجمین همایش ملی روانشناسی مدرسه که صبح امروز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد گفت: «در آموزش باید کاری کنیم که فرد از ابتدا بتواند با تیم کار کند، بتواند مساله حل کند. آموزش را باید طوری طراحی کنیم که فرد بتواند مدیریت کند و به خوبی ارتباط برقرار کند. ساختار باید طوری باشد که من در حین کار این‌ها را یاد بگیرم.»

نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی با ذکر نمونه‌ای از این نوع آموزش در سفر علمی خود به آمریکا، گفت: «در حین تحصیل طوری با من کار می‌کردند که نمی‌توانستم خارج از تیم کار کنم، همه چیز سیستماتیک بود. الان ذهن من را از فرمول پر می‌کنند ولی کسی به من نمی‌گوید که این فرمول به چه درد می‌خورد.»

او افزود: «ذهن دانشجو را پر می‌کنند از این اعداد و وقتی بیرون آمد نمی‌تواند کاری بکند، عصبی می‌شود، گوشه‌گیر می‌شود.»

نماینده تبریز در مجلس گفت: «چند درصد از این افرادی که در مدارس نخبه‌پرور تربیت کرده‌ایم، در کشور مانده‌اند؟ و اگر مانده‌اند چند درصد مشکلات را حل کرده‌اند؟ ساختار آموزشی ما کار تیمی نمی‌کند، حل مشکل را یاد نمی‌دهد، حل مساله نمی‌سازد، به دانش‌آموز ساختارسازی یاد نمی‌دهد. نمی‌شود آدم هجده سال درس بخواند و بعد که بیرون آمدم نمی‌توانم زندگی کنم، چطور شده که ما اکنون اینگونه هستیم؟»

پزشکیان گفت: «کلاس ما باید از حالت‌های کنونی خارج شود و گروهی کار کردن یاد بگیرند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار