رئیس اداره برنامه ریزی فعالیت‌های فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش: مدرسه شاد باعث پرورش انسان شاداب، سرزنده و خلاق می شود

شهرری (پانا) - رئیس اداره برنامه ریزی فعالیت‌های فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: استفاده از زبان هنر در بیان موضوعات درسی توسط معلمان باعث آموزش بهتر مفاهیم و ایجاد نشاط و شادابی در میان آنان می شود.

کد مطلب: ۸۹۴۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
رئیس اداره برنامه ریزی فعالیت‌های فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش: مدرسه شاد باعث پرورش انسان شاداب، سرزنده و خلاق می شود

فرهاد قاسمپور در مراسم هفته سرود و نمایش مدارس در شهرری با اشاره به اینکه مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان در پنج حوزه مختلف برگزار می شود، اظهار کرد: هنرهای آوایی، نمایش و فیلم کوتاه، هنرهای دستی و تجسمی، آفرینش های ادبی، رسانه و فضای مجاز از جمله حوزه های مسابقات هنر و فرهنگی دانش‌آموزان در سطح کشور است.

او ادامه داد: مسابقات فرهنگی و هنری مدارس با شرکت 6 میلیون دانش‌آموز از آبان ماه آغاز و در نهایت با انتخاب دو هزار و 500 دانش آموز نخبه دبیرستانی در تابستان هر سال بعد به پایان می رسد.

قاسمپور به مواد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در خصوص توجه به فعالیت های هنری و زیبایی دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: سرود و نمایش از ابزار مهم معلمان و مربیان پرورشی در رشد و شکوفایی ابعاد مختلف شخصیت دانش‌آموزان است.

او یادآور شد: استفاده از زبان هنر در بیان موضوعات درسی توسط معلمان باعث آموزش بهتر مفاهیم و ایجاد نشاط و شادابی در میان آنان می شود، فضای مدارس باید از حالت خشک کنکوری به فضای دوست داشتنی و با نشاط تغییر کند.

قاسمپور خاطرنشان کرد: مدرسه شاد باعث پرورش انسان شاداب، سرزنده و خلاق می شود که همین امر موجب ایجاد جامعه ای شاد، خلاق و مسولیت پذیر خواهد شد.

/خبرنگار: نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار