در گفت‌وگو با پانا

سعید آذری: پدر تیم ما را اشتباهات داوری 17 هفته اخیر در آورده است

در فوتبال ایران عادت کرده‌ایم هر کسی گام مثبتی برداشت را له کنیم

تهران (پانا) – علیرضا دهقانی/ مدیرعامل باشگاه ذوب آهن با تاکید بر اینکه قولی برای حضور ذوب آهن در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا نخواهد داد، یکی از عوامل اصلی ناکامی این تیم در لیگ برتر را اشتباهات داوری عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۹۴۴۹۷
لینک کوتاه کپی شد
سعید آذری: پدر تیم ما را اشتباهات داوری 17 هفته اخیر در آورده است

سعید آذری در گفت‌وگو با پانا درباره صعود ذوب‌آهن به پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا گفت: پیروزی مقابل الکویت در حالی حاصل شد که تیم فشار زیادی را تحمل می‌کرد. این برد که در بازی سختی حاصل شد نشانه ایستادگی و مبارزه ما برای عبور از وضعی بود در آن بودیم.

وی درباره بحران نتیجه‌گیری در تیم ذوب‌آهن و قرار گرفتن این تیم در رده‌های پایین جدول گفت: شما وقتی حرف از قرار داشتن تیمی در پایین جدول می‌زنید باید ببنید چرا آن اتفاق افتاده است؟ ما 17 هفته اشتباهات داوری اذیتمان کرده و به عبارت دیگر پدر تیم ما را اشتباهات داوری 17 هفته اخیر در آورده است.

مدیرعامل ذوب‌آهن افزود: اما در بازی مقابل الکویت خیال‌مان راحت‌تر بود که دیگر 90 درصد تمرکزمان را نباید روی مسائل داوری بگذاریم و با خیال راحت‌تر فقط روی توانمندی فنی تیم‌مان تکیه کردیم. در لیگ برتر فشار زیادی این روزها روی داورها وجود دارد اما در لیگ قهرمانان آسیا این فشار نیست و برای همین خیلی راحت‌تر قضاوت می‌کنند.

آذری درباره دیدار مقابل الغرافه در قطر در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا گفت: ما باید با تیمی روبه‌رو شویم که پولی که به یک بازیکنش می‌دهد به اندازه تمام بودجه تیم ماست. از این نظر اصلاً دو تیم قابل مقایسه نیستند، ولی ذوب‌آهن ثابت کرده است که تیم روزهای سخت است. امتیاز مثبتی که این بازی دارد علاوه بر بحث داوری، این است که بازیکن دارد در سطحی بین‌المللی بازی می‌کند و تمام تلاشش را برای درخشش انجام خواهد داد.

در بازی مقابل الکویت خیال‌مان راحت‌تر بود که دیگر 90 درصد تمرکزمان را نباید روی مسائل داوری بگذاریم و با خیال راحت‌تر فقط روی توانمندی فنی تیم‌مان تکیه کردیم

وی ادامه داد: همان‌طور که گفتم ذوب‌آهن تیم روزهای سخت است و از همینجا می‌گویم که هیچ قولی بابت موفقیت نخواهم داد ولی تأکید می‌کنم که تیم تمام توان خود را برای صعود به مرحله گروهی به کار خواهد بست.

آذری پس از پنج سال مدیریت در باشگاه ذوب‌آهن، یک بار دیگر در سال 92 مدیرعامل این تیم شد و توانست تیم فوتبال ذوب‌آهن را از بحرانی که اسیر آن شده بود و در حال تلاش برای بقا بود نجات دهد. وی درباره مدیریت این باشگاه با وجود مشکلات اقتصادی گفت: اینکه دوستان در مطبوعات می‌گویند سعید آذری تیم ذوب‌آهن را نجات داده نظر لطفشان است. اما سؤال من این است که ما برای مدیری که طی سال‌های اخیر سه بار به عنوان برترین مدیر ورزشی کشور انتخاب شده است چه کرده‌ایم و چه برخوردی با او داشتیم؟ همان سعید آذری که خودش از سال 60 تا 77 قهرمان وزنه‌برداری ایران بوده است، دکتری تربیت‌بدنی دارد و مربی تیم ملی بوده توانسته است در همان ابتدای کار و در سال 83 ذوب‌آهن را نایب قهرمان ایران و در سال 88-87 نایب قهرمان ایران و قهرمان جام حذفی کند.

وی ادامه داد: وقتی در سال 92 به باشگاه برگشتم همه می‌دانند وضع تیم چه بود و تیم برای فرار از سقوط تلاش می‌کرد اما دو فصل متوالی و در سال‌های 93 و 94 تیم را قهرمان جام حذفی کردیم، یک دوره قهرمانی سوپر جام را آوردیم و پنج دوره متوالی به لیگ قهرمانان رفتیم. حالا ما باید بدانیم با مدیری که این‌گونه کار کردهاست و این کارنامه را دارد چه برخوردی می‌کنیم.

مدیرعامل ذوب آهن افزود: چند وقت پیش یکی از دوستان درباره تفاوت‌های فوتبال ایران و ژاپن از من پرسید و بد نیست دوباره این موضوع را مطرح کنم. تفاوت ما با ژاپن درون زمین نیست، بلکه بیرون زمین و مدیریت راهبردی است که آنها دارند. ما اینجا عادت کرده‌ایم هر کسی را که قدم مثبتی برمی‌دارد را له کنیم.

آذری در ادامه درباره جدایی کی‌روش استنلی و مرتضی تبریزی از این تیم در ابتدای فصل و تاثیر منفی این جدایی گفت: ما به کی‌روش استنلی 170 هزار دلار می‌دادیم. وقتی تیمی حاضر است 350 هزار دلار بدهد بازیکن دیوانه است که قید این تفاوت پول را بزند؟ بازیکن وقتی دلش نباشد در تیمی بماند نمی‌شود به زور او را نگه داشت.

وی در ادامه درباره پرداخت نشدن مبلغ صدور رضایت‌نامه مرتضی تبریزی و احتمال شکایت ذوب‌آهن برای بازگشت این بازیکن به اصفهان گفت: چک دوم استقلال بابت انتقال تبریزی پاس نشد، اما نباید حرفی بزنیم که خلاف واقعیت‌ها باشد و قوانین فیفا را زیر سؤال ببرد. طبق قوانین فیفا شما وقتی بازیکنی را به تیمی فروختی دیگر تمام شده است و نمی‌توانی بازیکن را برگردانی. نهایتش این است که شما بابت حق و حقوقت شکایت می‌کنی و حکم صادر می‌شود.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن افزود: ما باید قوانین بین‌المللی را بدانیم و بعد اقدام کنیم. قوانینی که فیفا گذاشته مبارزه با برده‌داری در فوتبال است و نهایتش شما بتوانید خسارت مالی پرونده را دریافت کنید. پرونده مهدی طارمی را که یادمان هست. اتفاقی مگر برای طارمی افتاد و به تیمش برگشت؟ فقط درصدی جریمه شد و پرسپولیس را محروم کردند.

آذری در پایان درباره پرونده رضا شکاری مهاجم سابق این تیم و بازیکن این روزهای روبین‌کازان گفت: از طریق وکیل ایتالیایی پرونده شکاری را که کمی پیچیده است دنبال می‌کنیم. فعلاً به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم اما وکیل‌مان در حال پیگیری این پرونده است و منتظریم تا به نتیجه برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار