معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان: المپیاد ورزشی فرصتی برای ایجاد فضایی بانشاط در مدارس است

یزد (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه پنجمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه ای که به میزبانی دبیرستان دخترانه استعدادهای درخشان دکتر شاهی دوره اول در سالن ورزشی طوبی برگزار شد پیرامون اهمیت نقش سفیران سلامت در ورزش سخنرانی نمود.

کد مطلب: ۸۹۴۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان: المپیاد ورزشی فرصتی برای ایجاد فضایی بانشاط در مدارس است

"عباس دهقان"، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان، در مراسم اختتامیه استانی پنجمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه ای دبیرستان دکتر شاهی در حضور جمعی از مسئولین استان، دانش آموزان و والدین آنها ضمن تشکر از زحمات فاطمه طباطبایی، مدیر دبیرستان دکتر شاهی، معاونین و همکارانشان در برگزاری این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: ورزش عاملی است قدرتمند و جذاب که بین اقشار مختلف جامعه ما وجود دارد و در بین دانش آموزان از اهمیت بسیار فوق العاده ای برخوردار است.

او افزود: المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای فرصت را برای دانش آموزان ایجاد کرده که در این حوزه از فعالیت اجتماعی با کار تیمی و گروهی بتوانند یک فضای شاداب و با نشاط را در مدرسه خلق کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خطاب به دانش آموزان خاطر نشان کرد: همه دانش آموزان سفیران سلامت در حوزه ورزش هستند.

او در ادامه گفت: اگر تک تک دانش آموزان در این حوزه مسئولیت پذیری داشته باشند ضمن اینکه خود به فعالیتهای ورزشی می پردازند دیگران را نیز به ورزش کردن توصیه خواهند کرد.

دهقان ضمن اشاره به آمار تکان دهنده دیابت، فشارخون و نارسائیهای قلبی عروقی در استان تاکید کرد: همگی نیازمند تحرک بدنی هستیم که این اتفاق باید از سن نونهالی و نوجوانی آغاز شود.

وی ورزش دانش آموزی را پایه ورزش کشور در همه ابعاد ورزشهای قهرمانی عنوان کرد و گفت: اگر به ورزش دانش آموزی توجه نشود در واقع استعدادها دیده نخواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: افتخاراتی که قهرمانان ورزشی در کشور و در جهان کسب می کنند از بدنه آموزش و پرورش شروع شده است و این اتفاق میسر نخواهد شد مگر اینکه مسئولین مربوطه در حوزه ورزش همگانی بتوانند مردم را به ورزش ترغیب کنند.

دهقان با اشاره به بحث نگران کننده چاقی در بین دانش آموزان و ضمن تاکید به اینکه المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای، حیاط پویا، مسابقات ورزشی دانش آموزی و ورزش صبحگاهی با ایجاد تحرک در بین دانش آموزان در حدود 2 تا 3 درصد چاقی دانش آموزان را کاهش داده است اظهار داشت: هنوز با سطح استاندارد اضافه وزن و چاقی خیلی فاصله داریم و از دانش آموزان خواستار شد که بعنوان سفیران سلامت در ورزش، حس مسئولیت پذیری، روحیه تعامل و همکاری خود را تقویت کرده و در این زمینه نقش پررنگی داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار