سید مجتبی هاشمی: مفاهیم و ارزش های اخلاقی و علمی به دانش‌آموزان با روش های نوین انتقال داده شود

شهرری (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در مراسم هفته سرود و نمایش مدارس شهرستان ری در مدرسه آیت‌اله غیوری گفت: مفاهیم و ارزش های اخلاقی، انسانی، اسلامی و علمی با روش های نوین و با استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری مانند نمایش و سرود باید به دانش‌آموزان انتقال داده شود.

کد مطلب: ۸۹۴۴۴۶
لینک کوتاه کپی شد
سید مجتبی هاشمی: مفاهیم و ارزش های اخلاقی و علمی به دانش‌آموزان با روش های نوین انتقال داده شود

سید مجتبی هاشمی اظهار کرد: روش‌های آموزشی دانش‌آموزان نسل چهارم انقلاب که افرادی پویا، هوشیار و مطالبه‌گر هستند باید بازبینی و بروز رسانی شود.

او در ادامه تاکید کرد: مفاهیم و ارزش‌های اخلاقی، انسانی، اسلامی و علمی با روش‌های نوین و با استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری مانند نمایش و سرود باید به دانش‌آموزان انتقال داده شود.

هاشمی با بیان اینکه استفاده از هنر نمایش و هنرهای آوایی نقش بسزایی در آموزش مفاهیم کلیدی دارد، افزود: ایجاد گروه‌های نمایشی و سرود در کلاس‌های درس می‌تواند به مسئولیت‌پذیری، تقویت روحیه کار جمعی و مشارکت در امور اجتماعی دانش‌آموزان بسیار مفید باشد.

او افزود: استفاده از روش‌های نوین آموزشی به معلمان و فرهنگیان این امکان را می‌دهد که کلاس‌های درس را از حالت خشک حافظه محوری و پرسش و پاسخی به یک فضای شاد، مفرح و با‌نشاط تبدیل کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با اشاره به اینکه هفته سرود و نمایش با هدف نشاط و شادابی برگزار می شود، تاکید کرد: برنامه‌های این هفته باید در طول سال توسط معلمان و مربیان پرورشی ادامه داشته باشد تا شاهد شادی‌بخشی، نشاط‌انگیزی و آموزش بهتر مفاهیم در مدارس باشیم.

هاشمی یادآور شد: تدریس دروس مختلف به وسیله نمایش در کلاس‌های درس می‌تواند مفاهیم و سوژه‌های اجتماعی را در مدارس بازپروری کند تا دانش‌آموزان برای رفع مشکلات فردی و اجتماعی خود راهکارهای نوین پیدا کنند و روش‌های حل مسئله و نقش‌پذیری در اجتماع را بیاموزند.

در ابتدای مراسم بهروز نصیری رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری گفت: دانش‌آموزان در مدرسه‌ای می‌توانند خلاق و پویا باشند که محیط شاد و دلپذیری داشته باشد.

او با اشاره به اهمیت آموزش مهارت‌های زندگی و شکوفا کردن خلاقیت بچه‌ها در دوره ابتدایی ادامه داد: هرچه برای دانش آموزران دوره ابتدایی برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کنیم می‌توانیم نتایج سرشار از موفقیت آن را در سالهای بعد شاهد باشیم.

/خبرنگار: نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار