در واکنش به اظهارات مایک پنس؛

بهرام قاسمی: اظهارات معاون رییس جمهوری آمریکا پوچ و تبلیغاتی است

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اظهارات مایک پنس معاون رییس جمهوری آمریکا پوچ و تبلیغاتی است که از سر کینه و عصبیت مطرح شده است.

کد مطلب: ۸۹۴۴۳۹
لینک کوتاه کپی شد
بهرام قاسمی: اظهارات معاون رییس جمهوری آمریکا پوچ و تبلیغاتی است

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و سخنگویی وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی در واکنش به اظهارات خصمانه روز گذشته «مایک پنس» معاون رییس جمهوری آمریکا در تشبیه ایران به دولت نازی، افزود: سابقه تاریخی و فرهنگی ایران در همزیستی و احترام به ادیان الهی به ویژه دین یهود در اسناد معتبر تاریخی ملل مختلف ثبت شده است و تاریخ و تمدن دیر پا و چند هزار ساله ایران گویای نوع تفکر و نگاه ایرانیان به دیگر فرهنگ‌ها و ادیان و همزیستی مسالمت آمیز و برخورداری از تسامح و تساهل در این گونه موضوعات است.

قاسمی اظهار داشت: آنانی که اندک شناخت و دانشی از تاریخ و فرهنگ جهان دارا هستند و به عبارتی با کتاب و تاریخ آشنایی دارند و از ذره‌ای انصاف و عدالت در بیان و گفتار برخوردار هستند، این گونه بی پروا سخن بیهوده و به دروغ و خطا بر زبان جاری نمی‌سازند.

وی با اشاره به اینکه اظهارات پنس اظهاراتی پوچ و تبلیغاتی است که از سر کینه و عصبیت مطرح شده است، گفت: ملاک و معیار ما در سیاست خارجی خوی تجاوزگری و اشغالگری رژیم جعلی و غیرقانونی صهیونیستی و ماشین کشتار و مرگ مردم فلسطین است که با تحمیل ظالمانه خود، عامل نفاق و تفرقه میان کشورهای منطقه شده و ریشه بحران‌ها و تنش‌های فرساینده و پرهزینه خاورمیانه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: آنها باید بدانند با این اتهامات و سخنان باطل و بی ربط مشکلی از اصل موضوع و ریشه‌های بحران و عصبیت حاد شان حل نخواهد شد.

قاسمی خطاب به این مقام آمریکایی و هم پیمانانش گفت: صبور باشید، بخوانید و بیاموزید که تاریخ مملو از حقایقی است که هرگز هیچ قدرتی برای همیشه قادر به حذف و یا تغییر آن است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار