استاندار تهران تأکید کرد: ضرورت ارائه گزارش دستگاه‌ها درباره آلودگی هوا

تهران (پانا) - استاندار تهران با بیان یکی از متهمان اصلی آلودگی هوا در استان تهران وسایل نقلیه هستند، بر ضرورت ارسال گزارش دستگاه‌ها درباره اقدامات مقابله با آلودگی هوا تأکید کرد.

کد مطلب: ۸۹۴۴۱۰
لینک کوتاه کپی شد
استاندار تهران تأکید کرد: ضرورت ارائه گزارش دستگاه‌ها درباره آلودگی هوا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه کارگروه مقابله با آلودگی هوای استان تهران با اشاره به لزوم مقابله جدی با آلودگی هوا در کلانشهر تهران اظهار کرد: یکی از متهمان اصلی آلودگی هوا در استان تهران همواره وسایل نقلیه هستند و کمتر از ۶۸ تا ۷۰ درصد در آلودگی تهران سهم ندارد در همین راستا هر اقدامی در جهت استانداردسازی موتورهای خودرو باید در دستور کار باشد.

وی افزود: در این رابطه نهادهایی مانند وزارت نفت در حوزه استانداردسازی سوخت و وزارت صنعت معدن و تجارت در حوزه استانداردسازی موتور خودروها باید اقدامات شایسته‌تری را ترتیب دهند. به همین جهت درصدد هستیم تا نامه‌ای را خطاب به وزیر محترم کشور تنظیم کرده و از این وزارتخانه درخواست کنیم تا اصول علمی در حوزه معاینه فنی کشوری به صورت سراسری رعایت شود تا شاهد استانداردسازی در همه حوزه‌ها و بخش‌ها باشیم.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: هر جا قانون اعمال شود نام این اقدام در حوزه ایمنی‌سازی خودروها سختگیری نیست. در واقع باید استفاده از روش‌های نوین ایمن‌سازی و پاکسازی آسمان پایتخت از آلاینده‌ها مانند خودروهای هیبریدی را در همه جهات مورد استفاده قرار دهیم تا بتوانیم با آلودگی هوا به صورت علمی و ریشه‌ای مقابله کنیم.

وی با درخواست از دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط در حوزه مقابله با آلودگی هوا خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها باید گزارش لازم درباره اقدامات خود را در راستای مقابله با آلودگی هوا ارائه دهند تا بتوانیم با داشتن پیشینه لازم برنامه‌ریزی منسجمی را برای مقابله با آلاینده‌ها در تهران داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار