آغاز رسمی اجرای آزمایشی طرح بازی و یادگیری با حضور وزیر آموزش و پرورش

تهران(پانا) - اجرای آزمایشی طرح «بازی و یادگیری» با حضور وزیر آموزش و پرورش، معاون آموزش ابتدایی و جمعی دیگر از معاونان و مشاوران وزارت آموزش و پرورش در تعدادی از مدارس ابتدایی شهر تهران آغاز شد.

کد مطلب: ۸۹۴۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد
آغاز رسمی اجرای آزمایشی طرح بازی و یادگیری با حضور وزیر آموزش و پرورش

سیدمحمد بطحایی در مراسم افتتاح پروژه ملی بازی و یادگیری که در دبستان بهشت منطقه ۱۱ تهران برگزار شد، گفت: «یاد گرفته‌ایم که در آغاز، طرح‌ها با جدیت و پیگیری زیاد اجرا اما با گذشت زمان اجرای آن متوقف شود ولی این طرح باید با قوت ادامه یابد و اگر ارزیابی‌های آن موفقیت‌آمیز باشد و در مدارس بیشتری به اجرا شود.»

او مهمترین عامل اجرای این طرح را معلمان دانست و افزود: «هزار مدرسه در کشور شروع‌کننده طرح بازی و یادگیری هستند. البته در این چندماه مدارس بسیار دیگری نیز برای پیوستن به این طرح اعلام آمادگی کردند.»


او ادامه داد: «در کلاس‌هایی که با بازی و یادگیری همراه است بچه‌ها تشویق می‌شوند که به همکلاسی خود کمک کنند. تشویق و تنبیه برای همه بچه‌هاست و رقابت‌های فردی جای خود را به فعالیت‌های گروهی می‌دهد. همه این‌ها آرمان‌های ما معلمان است؛ آرمانی که جای خالی‌اش به شدت در مدارس حس می‌شود.»بطحایی درباره مزیت‌های اجرای طرح بازی و یادگیری گفت: « مدارس ابتدایی که اجرا کننده این طرح هستند، شخصیت کودکان را شکل می‌دهند چراکه در این دوران است که کودکان راستگویی، گرفتن دست افتاده و هم‌یاری را می‌آموزند.»

وزیر آموزش و پرورش گفت: «از معاون تربیت‌بدنی خواستم تجهیزات ساده‌ای را تا حدامکان در اتاق‌های بازی فراهم کنند که بچه‌ها تحرک بدنی حتی به میزان اندک داشته باشند. دانش‌آموز ابتدایی که تا دیروز در محیط منزل آزاد بوده‌ است، حالا باید در دوره ابتدایی دست به سینه بنشیند و برای همه چیز اجازه بگیرد و این سرکوب‌کننده انگیزه و میل یادگیری اوست.»

بطحایی هدف وزارت آموزش و پرورش را حرکت تدریجی به سمتی دانست که دانش‌آموزان با شوق و اشتیاق به مدرسه بیایند و با ناراحتی از مدرسه خداحافظی کنند. او گفت: «مهم‌ترین عامل موفقیت ما همین روزی خواهد بود که اگر اعلام شد مدرسه‌ای به علت برف و باران تعطیل است، دانش‌آموزان ما ناراحت شوند و از این اتفاق خوشحال نباشند.»

در ادامه این مراسم عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از تأسیس کمیته رصد و احیای زنگ هنر در تهران خبر داد و گفت: « نشاط در مدارس تهران باید مورد توجه قرار گیرد. ما بر همین اساس کمیته رصد و احیای زنگ هنر را تأسیس کردیم تا در مسیر مهارت‌آموزی و جامع‌پذیری دانش‌آموزان حرکت کنیم.»

او به طرح بازی و یادگیری اشاره کرد و گفت: «این طرح در کم کردن استرس و اضطراب کمک بسیاری می‌کند و روح تازه‌ای در مدارس می‌دمد. امیدوارم اجرای این طرح تأثیر بسیاری در تغییر رویه آموزش داشته باشد»

فولادوند نیروی انسانی را یکی از عوامل موفقیت در اجرای طرح بازی و یادگیری دانست و گفت: «تراکم دانش‌آموزی در مدارس شهر تهران ۳۴ نفر در هر کلاس درس است و میانگین تراکم دانش‌‌آموزان در کشور ۲۴ نفر در کلاس درس است. این تراکم بالا باعث شده است اضطراب و استرس به نیروی انسانی سرایت کند و آموزش، کیفیت لازم را نداشته باشد»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار