تجلیل از برگزیدگان جشنواره ملی صنایع دستی آیات

جشنواره ملی صنایع دستی آیات برگزیدگان خود را شناخت

اصفهان (پانا) - نفرات برگزیده جشنواره ملی صنایع دستی آیات معرفی شدند، هنرمندانی از 18 استان کشور در چهار بخش بافت، سفال، فلز و چوب در این جشنواره با هم به رقابت پرداختند.

کد مطلب: ۸۹۴۳۶۳
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره ملی صنایع دستی آیات برگزیدگان خود را شناخت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگ و هنر شماره یک اصفهان، مراسم اختتامیه جشنواره ملی صنایع دستی آیات در مجتمع فرهنگی فرشچیان اصفهان و به همت دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان برگزار شد. 375 اثر در چهار بخش بافت، سفال، فلز و چوببه دبیرخانه جشنواره رسید که از این تعداد، ۱۲۳ اثر در بخش فلز، چوب، بافت و سفال به مرحله مسابقه راه یافتند که بیشترین تعداد اثر رسیده با ۶۹ اثر مربوط به بخش هنر چوب بوده است.

در بخش هنر بافت جلال ابراهیم زاده از اصفهان رتبه نخست را کسب کرد و ناهید معقولی و توران اقوام کرباسی هر دو از اصفهان عناوین دوم و سوم را از آن خود کردند و فریبا ابوالقاسمی و فرحناز کرک یراق شایسته تقدیر اعلام شدند.

در هنر سفال نیز هیچ اثری به عنوان رتبه اول و دوم معرفی نشد و ریحانه کهنگیان از اصفهان موفق به عنوان سومی جشنواره شد و ساسان بهادری از خراسان شمالی نیز شایسته تقدیر معرفی شد.

برگزیدگان هنر چوب در این جشنواره در دو بخش معرق و منبت معرفی شدند. در بخش منبت مریم کشتکاروندی از البرز، مسلم زارع مهرجردی از یزد و مرضیه ارمانی از ایلام به ترتیب حائز رتبه های اول تا سوم شدند.

مریم امین الرعایا از اصفهان در بخش هنر معرق با چوب مقام اول را کسب کرد و امین همتی از فارس و فاطمه مسیبی از چهارمحال و بختیاری به ترتیب دوم و سوم شدند.

هفت نفر در بخش چوب شایسته تقدیر اعلام شدند و سید فرهاد پاکنژاد نیز در بخش مجسمه چوبی- حجم سازی یه صورت ویژه تقدیر شد.

همچنین در بخش فلز کیقباد بذرافشان و مجید ملک زاده هر دو از اصفهان عناوین اول و دوم را به خود اختصاص دادند و شهرام رجایی، داوود جعفری قلعه شوری و بابک خویی همگی از اصفهان به مقام سوم مشترک دست یافتند.

هشت اثر در این بخش شایسته تقدیر اعلام و نیز استاد راعی به صورت ویژه تقدیر شد.

همچنین 20 نفر از برگزیدگان چهار بخش هنری بافت، فلز، سفال و چوب شایسته تقدیر اعلام و از آن ها تجلیل شد.

نمایشگاهی از آثار برگزیده در طبقه زیرین مجموعه فرهنگی استاد فرشچیان در معرض دید عموم قرار گرفت.

هنرمندان برگزیده جشنواره ملی صنایع دستی آیات آن در مستند 'صندلی تجربه' در شبکه استانی اصفهان معرفی خواهند شد.

تقویت و توسعه فضای معنوی و قرآنی در آنها، شناسایی هنرمندان مستعد و برجسته این عرصه ها و معرفی به جامعه علمی و فرهنگی، اعتلای اخلاق، ایمان و بصیرت دینی هنرمندان و الگوسازی هنرمندان برای سایر اقشار جامعه در فعالیت های قرآن و عترت و گسترش مفاهیم، آموزش ها و پژوهش های قرآن و عترت را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

مشارکت همه جانبه و فعال هنرمندان، توجه به دیدگاههای امام (ره) و رهبر معظم انقلاب در مورد فعالیت های قرآنی و توجه به رویکرد تبلیغی، آموزش، پژوهشی و تربیتی و اعتلای فعالیت های محتوایی و جنبی از رویکردهای برگزاری این رویداد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار