آیین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه کتاب یزد

یزد (پانا) – مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در آیین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه کتاب یزد بیان داشت: «یزد جهانی، شهر کتاب و دانایی» شعار یازدهمین نمایشگاه کتاب یزد است.

کد مطلب: ۸۹۴۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد
آیین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه کتاب یزد

پیش از ظهر امروز یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب یزد مطبوعات محلی و رسانه های دیجیتال با حضور امام جمعه یزد، سرپرست فرمانداری و جمعی از مسئولان افتتاح شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ضمن خیر مقدم به اصحاب فرهنگ و حاضرین در جلسه شعار یازدهمین نمایشگاه کتاب را «یزد جهانی، شهر کتاب و دانایی» عنوان کرد و تصریح نمود: در واقع جهانیان با دادن این نماد بر یزد بر جریان دانایی، اندیشه و گذشتگان حاصله گذاشتند و آن را محل تلاقی دین و معنویت دانایی و سخت کوشی معرفی کردند که آمیزه باشکوه این عناصر باعث شد تمدن بزرگی در سخت ترین شرایط کویری و زیستی به وجود آید.

وی افزود: برای نگه داشتن میراث بشر و نگه داشتن فخر باید مسیر آن از طریق کتاب و کتابت و آگاهی باشد و کتاب حافظه مکتوب یک جامعه می باشد.

جوادیان زاده بیان داشت: مهم نیست کتاب عرضه شود مهم در خواندن کتاب و تاثیر آن بخصوص بر روی جوانان و نوجوانان است.

این مقام مسئول تاکید کرد: امسال با توجه به اینکه یزد پایتخت کتاب ایران معرفی گردیده است مجموعه ای از برنامه های فرهنگی را گسترش دادیم.

وی گفت: نمایشگاه از امروز 27 بهمن لغایت 3 اسفند ماه ادامه دارد و کتاب ها با 30 درصد تخفیف ارائه می گردد و در مجموع 1 میلیارد و صد میلیون تومان بن کتاب اختصاص پیدا کرده است.

جوادیان زاده با اشاره به اینکه امسال یزد یک رکورد را شکسته تعداد ناشران مستقل را 238، ناشر نمایندگی لحاظ کرد که 20غرفه دیجیتال و 7 غرفه مربوط به مطبوعات محلی در نظر گرفته شده است.

وی در پایان متذکر شد که استان یزد با توجه به جمعیت کم خود نسبت به سایرین استان ها رتبه دوم را در جذب باشگاه های کتاب خوانی از آن خود کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار