مدیر جدید آموزش و پرورش بیرجند معرفی شد

بیرجند(پانا) ـ «محمدحسین یکه خانی» با حضور فرماندار بیرجند و مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی به عنوان مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند معرفی و از خدمات «محمدرضا ضیائی» مدیر پیشین این اداره قدردانی شد.

کد مطلب: ۸۹۴۳۵۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیر جدید آموزش و پرورش بیرجند معرفی شد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی صبح شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر جدید آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی بیان کرد: زیر بنای توسعه در هر جامعه با حمایت معلمان و توجه ویژه به بحث آموزش و پرورش رخ می‌دهد.

محمد واقعی با اشاره به اینکه معلمان ادامه دهنده راه ومسیر انبیاء الهی هستند، ادامه داد: در جوامع پیشرفته شروع کار با کار اصولی و اساسی در آموزش و پرورش آغاز شده است.

واقعی ادامه داد: معلمان به عنوان موتور متحرک جامعه رسالت اصلی در بحث تعالی و توسعه را بر دوش داشته و روابط انسانی و متعالی را به امانت‌های الهی یعنی دانش‌آموزان منتقل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بهترین آموزش آن است که انسان خود به آنچه می‌گوید عمل کند، افزود: در مجموعه آموزش و پرورش و پرورش محور دانایی و تربیت مدیران توانمند آینده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه خروجی آموزش و پرورش باید تربیت نیروهای متعهد و متخصص باشد، گفت: تعهد و تخصص دو بال یک مدیر موفق است که بدون هر کدام از آنها دچار مشکل می‌شویم.

محمد حسین یکه خانی مدیر جدید آموزش و پرورش بیرجند در این آیین گفت: آموزش و پرورش باید روحیه امید، ولایتمداری و دین باوری را در آینده سازان کشور تقویت کند و حضور چشمگیر مردم در سالگرد بلوغ انقلاب اسلامی بیانگر موفقیت در این عرصه مهم است.


اوافزود: مدیریت، فرایند برنامه ریزی، فرماندهی، هدایت و کنترل است که انتظار می رود جامعه فرهنگی با راهکارهای خلاقانه روند مدیریتی را برای بهبود شرایط جامعه بهبود بخشند.


یکه خانی، تلاش برای حفظ کرامت انسانی و افزایش تکریم ارباب رجوع را از مهمترین برنامه های کاری خویش بیان و تصریح کرد: تلاش برای تقویت نشاط در مدارس از مهمترین اقدامات خواهد بود زیرا با ایجاد نشاط جامعه پویا را شاهد هستیم.


محمدرضا ضیائی مدیر پیشین آموزش و پرورش بیرجند نیز گفت: تغییرات مدیریتی استان مدیریت آموزشی شهرستان را با مشکلاتی مواجه کرده بود اما با تمام مشکلات تمام تلاشم را انجام دادم.

مدیر سابق آموزش و پرورش بیرجند ادامه داد: کمبود فضای آموزشی در این شهرستان از مهمترین مشکلات پیش رو بود که با هماهنگی های صورت گرفته پنج پروژه به بهره برداری رسید و 10 پروژه دیگر عملیات ساخت آنها آغاز شده است.


وی از تعمیر و بازسازی 50 مدرسه و اخذ مجوز تجاری سازی 20 مدرسه شهرستان بیرجند خبر داد و گفت: دانش آموزان در این مدت خوش درخشیدند که قبولی رتبه های زیر هزار و چهار رتبه تک رقمی از مهمترین آنها بود.


وی تاسیس مدرسه اوتیسم برای اولین بار در شهرستان بیرجند و 2 مرکز اختلالات یادگیری را از مهمترین اقدامات دوره مدیریت خود ذکر کرد و گفت: برپایی 31 آموزشگاه کمک به افت تحصیلی و 100 دوره آموزشی رایگان با 20 هزار نفر ساعت آموزش از دیگر اقدامات است.


ضیائی اعتماد به جوانگرایی در مدیریت آموزش و پرورش را مهمترین دستاورد مدیریتی اش دانست و افزود: امروز جامعه نیازمند حضور جوانان است زیرا آنها خلاق تر هستند و اگر از این توان استفاده شود بدون شک ارتقای آموزشی را شاهد خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار