ریشه کنی بی سوادی نیاز به فرهنگ سازی دارد

مراغه (پانا)--معاون فرماندار شهرستان مراغه گفت: ریشه کنی بی سوادی علاوه بر کارهای عملیاتی ،نیاز به فرهنگ سازی دارد.

کد مطلب: ۸۹۴۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد
ریشه کنی بی سوادی نیاز به فرهنگ سازی دارد

نقی مسکینی در جلسه کمیته پشتیبانی سواد آموزی شهرستان مراغه گفت: فرهنگ سازی جذب بی سوادان علاوه بر کارهای اجرایی و اداری نقش موثری در ریشه کنی بی سوادی دارد.

وی افزود:در کنار برنامه ریزی برای جذب بی سوادان، بایستی ارایه خدمات و مزایای آموزش برای آموزش دهندگان نیز اطلاع رسانی شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات حاصل از عدم سواد کافی و آگاهی است ،اظهار کرد: افزایش سطح سواد موجب توسعه کشور خواهد بود.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این جلسه گفت:این جلسه راهبردی شهرستان است که در جهت افزایش پوشش تحصیلی و کاهش ضریب بی سوادی تشکیل می شود.

جلیل اسلامی با اشاره به اینکه درصد با سوادی در این شهرستان 93/6می باشد ،افزود : براساس ارزیابی سال 1395 ده هزار 746نفر بی سواد از سنین 10تا 49ساله در این شهرستان شناسایی شده اند.

وی با بیان اینکه سهمیه سواد آموزی مراغه در سال جاری 1504نفر می باشد ،گفت: از این تعداد769نفر سهمیه دوره سواد آموزی ،378نفر سهمیه دوره تحکیم و 357نفر سهمیه دوره انتقال می باشد که 100درصد آن ها تحقق یافته است.

وی در ادامه از همکاری سازمان ها و نهاد های مربوطه در این رابطه قدردانی نمود و افزود : یکی از معیار های توسعه یافتگی در جامعه ،شاخص سواد آموزی است.

اسلامی ادامه داد: در راستای برنامه های فرهنگی سواد آموزی ،امسال 357نفر از سواد آموزان در مسابقه انشا با موضوع پرسش مهر رییس جمهور شرکت که از این تعداد 10نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار