راهبران آموزشی تقویت کننده بنیان های آموزشی و تربیتی هستند

رشت (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: یک راهبر می تواند با دقت نظر خود سبب رشد یک مدرسه، ایجاد انگیزه و در نهایت ارتقای فرایند یاددهی و یادگیری در کلاس درس شود.

کد مطلب: ۸۹۴۲۹۰
لینک کوتاه کپی شد
راهبران آموزشی تقویت کننده بنیان های آموزشی و تربیتی هستند

نادر جهان آرای در همایش دوره آموزشی مهارت خواندن ویژه راهبران آموزشی _ تربیتی که با حضور 114 راهبر آموزشی برگزار شد، با اشاره به نقش والای این نیروها گفت: راهبران آموزشی ضمن شناخت لازم از وظایف خود، بیشترین تاثیر را در کاهش فاصله و تفاوت‌های آموزش و تربیتی درمدارس نابرخوردار و برخوردار دارند. وی با بیان خاطره ای از دوران حضور خود در کلاس‌های چندپایه در دورترین مدرسه ایران از راهبران آموزشی خواست تا با بررسی آسیب های موجود در کلاس های چند پایه، به افزایش کیفیت آموزش و پرورش در این کلاس ها کمک کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش در ادامه حضور راهبران را بعد از حذف مجتمع روستایی بسیار ضروری دانست و افزود: راهبران با تلاش و ایجاد انگیزه و احساس نیاز در معلمان و نیز تعامل و انتقال تجارب با آنان، می توانند منجر به ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس چند پایه و روستایی شوند و پل ارتباطی بین مدارس با ادارات تابعه، باشند.

نرگس دستیار معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این نشست تخصصی، راهبران را از عناصر کیفیت بخشی به فرایند یاددهی و یادگیری برای توسعه عدالت آموزشی در مناطق محروم و کلاس های چند پایه برشمرد و گفت: ارتقای کیفی آموزشی در مدارس روستایی و کاهش فاصله سطح علمی از اهداف برگزاری این دوره بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار