ورزشگاه 67 هزار نفره و ادعای 100 هزار تماشاگر؛ بزرگ‌نمایی به سبک تراکتورسازی تبریز

تهران (پانا) – در کنار حواشی دیدار تراکتورسازی و استقلال، ادعایی درباره تعداد تماشاگر در این بازی مطرح شده که جای تعجب دارد.

کد مطلب: ۸۹۴۲۸۴
لینک کوتاه کپی شد
ورزشگاه 67 هزار نفره و ادعای 100 هزار تماشاگر؛ بزرگ‌نمایی به سبک تراکتورسازی تبریز

حساس‌ترین بازی هفته هجدهم لیگ برتر ایران بدون شک در تبریز برگزار شد، جایی که نبرد برای حضور در کورس مدعیان بین تراکتورسازی و استقلال تهران در هوایی سرد با پیروزی یک بر صفر تراکتورسازی به پایان رسید.

در کنار حواشی مختلف و مباحثی که درباره داوری این بازی مطرح شد، روز گذشته و در جریان بازی گزارشگر مسابقه بارها ادعایی را مطرح کرد که البته امروز همین ادعا توسط مدیرعامل تراکتورسازی تکرار شده است. آنها مدعی هستند روز گذشته و در جریان دیدار تراکتورسازی و استقلال تهران بیش از 100 هزار نفر در ورزشگاه یادگار امام حضور داشتند، ادعایی که با توجه به آمار و ارقام صندلی‌های این ورزشگاه غیر واقعی به نظر می‌رسد.

بنابر نامه‌ای که آبان 1394 از سوی هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برتر ایران رسیده است، این ورزشگاه در طبقه اول 51 هزار و 800 صندلی و در طبقه دوم 15 هزار 300 صندلی دارد که در مجموع ظرفیت این ورزشگاه 67 هزار و 100 نفر می‌شود و حضور بیشتر از این تعداد کمی غیر قابل قبول معقول است. اگر همان 100 هزار نفر را هم قبول کنیم این ورزشگاه 49 درصد بیشتر از ظرفیت قانونی خود تماشاگر داشته، در حالی که با وجود صندلی، تجربه نشان داده بیشترین گنجایش اضافه در ورزشگاه نهایتا 20 درصد است.

برای مثال در ورزشگاه آزادی حتی زمانی که اثری از صندلی در این ورزشگاه نبود نهایتا 20 درصد به ظرفیت ورزشگاه اضافه می‌شد. وضعیت فعلی ورزشگاه آزادی هم به همین منوال است در بهترین حالت و در حالی که راهروهای بین سکوها هم پر باشد باز هم نهایتا 20 درصد به ظرفیت ورزشگاه اضافه می‌شود.

حال اینکه گزارشگر صدا و سیمای آذربایجان شرقی و مدیرعامل تراکتورسازی بر چه مبنا و محاسبه‌ای این عدد و رقم را اعلام کرده‌اند شاید نکته‌ای باشد که خودشان بهتر بتوانند پاسخ دهند که چطور ممکن است ورزشگاهی نزدیک به 50 درصد بیش از ظرفیت استانداردش تماشاگر در خود جای دهد؟

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار