درخشیدن هنر صنایع دستی گیلان از جلوه های نمایشگاهی است

رشت (پانا) -رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: درخشیدن هنر دست و تعدد محصولات بومی محلی هنرمندان هنرهای سنتی و صنایع دستی گیلان یکی از مهم ترین جلوه های نمایشگاهی است و تجاری سازی و ایجاد نمایشگاه تخصصی در تهران گامی موثر در راستای توسعه این صنعت خواهد بود.

کد مطلب: ۸۹۴۲۶۵
لینک کوتاه کپی شد
درخشیدن هنر صنایع دستی گیلان از جلوه های نمایشگاهی است

به گزارش پانا به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی گیلان،علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور روز گذشته در بازدید از غرفه اداره میراث فرهنگی استان گیلان در محل نمایشگاه بین المللی تهران با اشاره به اینکه با برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته شور و نشاط خوبی ایجاد شده گفت: سرمایه گذاری خوبی در حوزه گردشگری کشور انجام شده و بالغ بر ۱۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این زمینه در حال اجرا است.

وی، ضمن تقدیر از فعالان صنایع دستی و گردشگری به قابلیت های طبیعی و تاریخی گیلان و غنای فرهنگی آن اشاره کرد و افزود: بسیاری از گردشگران، گیلان را به سبب مواهب خدادادی مقصد سفر تعیین می کنند از این رو استان در فصول مختلف سال باید آمادگی پذیرایی هر نوع گردشگری را داشته باشد.

مونسان، درخشیدن هنر دست و تعدد محصولات بومی محلی هنرمندان هنرهای سنتی و صنایع دستی گیلان را از جلوه های نمایشگاهی دانست و تجاری سازی و ایجاد نمایشگاه تخصصی در تهران را گامی در راستای توسعه این صنعت معرفی کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور ضمن گفتگو با چند نفر از هتلداران گیلانی، از حضور خود در گیلان به منظور افتتاح هتل ۴ ستاره شهرزاد لاهیجان در اسفند سال جاری خبر داد.

شهرود امیرانتخابی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در ادامه این بازدید، گیلان را یکی از قطب های مهم گردشگری معرفی کرد و گفت: استان گیلان برای نوروزی متفاوت در سال۹۸ آماده شده است.

نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته از 23 بهمن تا 26 بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار