افتتاح دو مرکز نگهداری از بیماران اعصاب و روان و معلولان ذهنی درملارد

ملارد‌(پانا) - مرکز توانبخشی و درمان بیماران روانی مزمن یگانه و مرکز توانبخشی معلولان ذهنی هومان با حضور مدیرکل اداره بهزیستی ، معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران و جمعی از مسئولین شهرستانی در ملارد افتتاح شد.

کد مطلب: ۸۹۴۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح دو مرکز نگهداری از بیماران اعصاب و روان و  معلولان ذهنی درملارد

مرکز توانبخشی و درمان بیماران ‌روانی مزمن یگانه به صورت شبانه ‌روزی باظرفیت پنجاه نفر و با تعداد ده نفر مددجوی بستری و همچنین با تعداد یازده نفر پرسنل در زمینی به مساحت ۲۴۰۰ مترمربع فعالیت خود را شروع کرد.

مرکز توانبخشی معلولین‌‌‌‌ ‌ذهنی هومان هم که با مساحت ۲۴۰۰ مترمربع و ششصدمترمربع زیربنا احداث شده، تعداد هفت نفر پرسنل و هفده نفر مددجو و یکصد وبیست نفر ظرفیت دارد و در این مرکز خدماتی ازجمله گفتاردرمانی و کاردرمانی جهت نگهدای پسران بالای چهارده سال خدمات ارائه می شود.

مرتضی قربانی رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملارد، در تشریح اهداف راه‌اندازی مراکز معلولان ‌ذهنی گفت: این اقدام در راستای ایجاد فرصت جهت ظرفیت ‌سازی برای حضور جدّی معلولان ‌ذهنی برای مشارکت ‌اجتماعی، تحصیلی و اشتغال است.

او در ادامه افزود: هدف از راه‌ ‌اندازی این مرکز را مشارکت در انجام تکالیف شخصی به منظور تقویت حس مسئولیت ‌‌پذیری متناسب با سن و توانمندی و امکان زندگی مستقل بیان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار