صالحی امیری: در دهه پنجم انقلاب نیازمند هستیم با گفتمان جدید با جامعه و دنیا سخن بگوییم

تهران (پانا) - رئیس کمیته ملی المپیک معتقد است ایران باید در پنجمین دهه از انقلاب سیاست جدیدی در داخل کشور، منطقه و دنیا داشته باشد.

کد مطلب: ۸۹۴۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد
صالحی امیری: در دهه پنجم انقلاب نیازمند هستیم با گفتمان جدید با جامعه و دنیا سخن بگوییم

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، رضا صالحی‌امیری در نشست فدراسیون‌های ورزشی در مرز خسروی اظهار داشت: ما نیازمند هستیم که در دهه پنجم با گفتمان جدیدی با جامعه و دنیا سخن بگوییم و استراتژی و سیاست جدیدی در داخل کشور، منطقه و دنیا داشته باشیم.

وی مشکل اصلی چهار دهه انقلاب اسلامی را عدم توسعه انسانی دانست و گفت: در این دهه باید ایران را با شاخصه تمدنی، فرهنگی، ورزشی به دنیا معرفی کنیم که دست یافتنی است.

رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه به تمدن‌های مختلف نقاط ایران اشاره و تصریح کرد: معرفی ایران با شاخصه‌های تمدنی، فرهنگی و ورزشی به دنیا قابل دست یافتن است و برای این مهم نیازمند توسعه انسانی هستیم و برای تحقق این مهم نیاز به انسان‌های توسعه یافته داریم و انسان توسعه یافته نیز با از آگاهی و خلاقیت برخوردار بوده و دارای تعقل و تدبر است. در واقع انسانی است که منافع ملی را بر منفعت فردی ترجیح می‌دهد و به اصل گفت‌وگو و سازگاری اجتماعی اهمیت می‌دهد و در فرایند تحولات هم تاثیرگذار است، همچنین انسان توسعه یافته ورزش می‌کند و از سلامتی برخوردار است و به نشاط اجتماعی و ورزش قهرمانی به عنوان محور غرور ملی توجه ویژه دارد.

صالحی‌امیری انسان توسعه یافته را اخلاق‌مدار دانست و با بیان اینکه نقدپذیر است، از افراط و تفریط پرهیز کرده و به قانون و محیط زیست توجه ویژه‌ای می‌کند.

وی انسان توسعه یافته را اعتدال‌گرا دانست و تاکید کرد: انسان توسعه یافته همدلی و همنوایی دارد، بطوریکه در زلزله استان کرمانشاه هم دیدیم که وقتی آنجا لرزید، انسان‌ها هم لرزیدند و به کمک شتافتند.

رئیس کمیته ملی المپیک عرصه ورزش را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: ورزش برای توسعه نیازمند مدیران توسعه یافته است و در این بین نیاز داریم که ورزش را به عنوان نیاز ملی تبلیغ و برای این نیاز ملی باید برنامه ملی تدوین کنیم و به این منظور باید رویکرد استراتژیک داشته باشیم.

صالحی‌امیری لزوم برنامه استراتژیک در دهه پنجم را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: با برنامه استراتژیک می‌توانیم مسیر جدیدی را در توسعه ورزش داشته باشیم.

وی در پایان فدراسیون‌ها را به همکاری با موزه ملی ورزش فرا خواند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار