آبگرمکن خورشیدی بین حاشیه نشینان جنگل های اردبیل توزیع می شود

اردبیل (پانا) - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اردبیل گفت: 326 دستگاه تنور گازی و 223 دستگاه آبگرمکن خورشیدی به منظور افزایش مشارکت مردم در حفاظت و حراست از منابع طبیعی در بین روستاییان ساکن در مناطق جنگلی این استان توزیع می شود.

کد مطلب: ۸۹۴۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد
آبگرمکن خورشیدی بین حاشیه نشینان جنگل های اردبیل توزیع می شود

شهامت هدایت در جمع خبرنگاران افزود: مرحله سوم اجرای طرح جایگزینی سوخت فسیلی با هدف حفاظت و حمایت مستمر از عرصه های منابع طبیعی استان امسال در آستانه هفته منابع طبیعی با توزیع این دستگاه ها در بین حاشیه نشینان مناطق جنگلی آغاز خواهد شد .
او اظهار داشت: برای تهیه این تعداد تنور گازی و آبگرمکن خورشیدی بیش از هشت میلیارد و 636 میلیون ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی هزینه شده است .
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه آبگرمکن های توزیعی از مدرن ترین آبگرمکن های خورشیدی است، اضافه کرد: با این کار مردم منطقه در حفاظت از منابع طبیعی و جنگل ها پیشقدم بوده و از قطع درختان جلوگیری می شود .
هدایت گفت: ساکنان مناطق جنگلی برای پختن نان و غذای مورد نیاز و گرم کردن منزل از چوب و هیزم استفاده می کنند که برای جلوگیری از قطع درختان تنورهای گازی در بین آنها توزیع می شود .
او ادامه داد : ساکنان مناطق جنگلی بیشتر اوقات برای تامین آتش مورد نیاز خود اقدام به قطع درختان می کنند که در دراز مدت آسیب زیادی به جنگل وارد می شود و امیدواریم با توزیع آبگرمکن های خورشیدی و تنورهای گازی دیگر شاهد قطع درختی در این مناطق نباشیم .
شهامت گفت: با استفاده روستاییان و ساکنان مناطق جنگلی از این دستگاه ها نیاز آنها به آب گرم در طول روز تامین می شود .
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از عرصه های منابع طبیعی در بین اقشار مختلف مردم افزود: اجرای طرح جایگزین کردن سوخت های فسیلی به جای چوب و درختان در سه سال اخیر در استان با استقبال خوب روستاییان روبرو شده است .
هدایت گفت: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز این طرح در تمامی روستاهای واقع در حاشیه جنگل های استان اجرا می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار