همایش کشورهای «اکو» در اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل (پانا) - رئیس اتاق بازرگانی اردبیل گفت: همایش کشورهای اکو با حضور نمایندگان ۱۳ کشور اواخر بهار ۹۸ در اردبیل برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۸۹۴۰۱۲
لینک کوتاه کپی شد
همایش کشورهای «اکو» در اردبیل برگزار می‌شود

بهنام پیرموذن در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار داشت: همایش کشورهای اکو با حضور نمایندگان 13 کشور اواخر خردادماه در اردبیل برگزار می‌شود و تمهیدات لازم برای برگزاری این رویداد بین‌المللی در اردبیل انجام شده است .

او با اشاره به اینکه با دستور استاندار اردبیل کمیته ویژه‌ای برای برگزاری همایش کشورهای اکو در اردبیل تشکیل می‌شود،‌ افزود: این همایش فرصتی بسیار مناسب برای معرفی قابلیت‌های استان در حوزه تجاری،‌ اقتصادی و صنعت است تا بتوانیم از این همایش برای توسعه استان اردبیل استفاده کنیم .

رئیس اتاق بازرگانی استان تصریح کرد: مصوبه برگزاری همایش کشورهای اکو در اردبیل نیز تصویب شده است و انتظار می‌رود این همایش به صورت باشکوه و منظم به میزبانی اردبیل در بهار سال آینده برگزار شود .

پیرموذن از اختصاص 100 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز گمرکات کشور خبر داد و گفت: انتظار می‌رود از این اعتبارات بتوانیم برای تجهیز گمرک بیله‌سوار اردبیل نیز استفاده کنیم چرا که در حال‌حاضر این گمرک با مشکلات زیرساختی مواجه است .

او خواستار نصب دستگاه ایکس‌ری در گمرک بیله‌سوار شد و افزود: انتظار داریم تا استاندار اردبیل و مسئولان هرچه زودتر نسبت به راه‌اندازی این دستگاه در گمرک اردبیل اقدام کنند .

رئیس اتاق بازرگانی استان تصریح کرد : همچنین 100 میلیارد تومان برای تجهیز نمایشگاههای بین‌المللی کشور اختصاص یافته است و در صدد هستیم از این اعتبارات برای تجهیز نمایشگاه بین‌المللی اردبیل نیز جذب کنیم .

پیرموذن از واگذاری نمایشگاه‌های بین‌المللی به بخش خصوصی خبر داد و گفت: نیاز است در این زمینه در استان اردبیل نیز مصوبه‌ای تصویب شود تا نمایشگاه‌های بین‌المللی اردبیل به بخش خصوصی واگذار شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار