رئیس اداره انجمن اولیا آموزش و پرورش مازندران:

ترک خودرو حین حمل و نقل دانش‌آموزن برای راننده سرویس مدارس ممنوع است

ساری (پانا) - رئیس اداره انجمن اولیا آموزش و پرورش مازندران با اشاره به وظایف رانندگان سرویس‌های حمل و نقل دانش‌آموزان، سوخت گیری و نیز ترک خودرو حین حمل و نقل دانش‌آموزان را برای آنان ممنوع برشمرد.

لینک کوتاه کپی شد
ترک خودرو حین حمل و نقل دانش‌آموزن برای راننده سرویس مدارس ممنوع است

محسن یزدانیان در جلسه کارگروه ماده 18 سرویس مدارس که تفاهم‌نامه ای میان سه وزارت‌خانه کشور، راه و شهرسازی و آموزش و پرورش است، با اشاره به «سامانه سپند» که در زمینه ساماندهی و نظارت بر سرویس مدارس است، گفت: سامانه سپند سامانه ای است که ساماندهی حمل و نقل دانش آموزان با اهداف تامین امنیت و آرامش دانش‌آموزان راه اندازی شده و به خانواده‌ها یادآوری می‌کند که چطور سرویس مدرسه را انتخاب کنند و چه رانندگانی مجاز به سرویس‌دهی هستند و چگونه نرخ سرویس مدارس مشخص می شود.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش مازندران در ادامه سخنان خود تصریح کرد: کارگروه ماده 18 در سطح استان و شهرستان اجرا می شود که مسئولیت استان به عهده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و به دبیری مدیرکل آموزش و پرورش است و تمامی مصوبات این کارگروه با امضای استاندار انجام می شود.

یزدانیان با بیان اینکه 87 شرکت در حمل و نقل دانش آموزان شهرستانها و مناطق فعالیت دارند افزود: کارگروه ماده 18 جهت رعایت حقوق متقابل خانواده و دانش آموزان و تامین امنیت جسمی و تربیتی و روحی دانش آموزان منعقد شده است.

او متقاضی سرویس حمل و نقل در محدوده شهر به عهده شهرداری و در نقاطی که شهرداری وجود ندارد به عهده بخشداری‌ها است که گواهی صلاحیت پیمانکاران و رانندگان را بر اساس ضوابط برای یکسال تعیین می‌کنند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه در کارگروه سرودیس مدارس مدیر مدرسه، معاون پرورشی، رئیس انجمن اولیاء و مربیان شرکت دارند افزود: نرخ خرید خدمات مربوط به حمل و نقل دانش آموزان مدارس مبلغی است که راننده ناوگان دریافت می‌کند و در هر سال باید حداکثر تا پایان اسفندماه توسط کارگروه ماده 18 آیین نامه پیشنهاد و پس از تصویب شورای شهر و حسب مورد بخشداری برای اجرا ابلاغ می شود.

یزدانیان با بیان اینکه والدین، رانندگان و دانش آموزان هر یک به صورت جداگانه وظایفی را درباره استفاده از سرویس مدارس دارند تا میزان ایمنی و سلامت تردد روزانه را ارتقا دهند، گفت: در سامانه سپند راننده به وظایفی مثل داشتن مجوز قانونی و معتبر، کارت و برچسب سرویس مدرسه، بیمه شخص ثالث، سوارکردن دانش آموزان مطابق با ظرفیت قید شده در کارت ماشین، قرار دادن نرخ مصوب بر مبنای کرایه حمل و نقل، پرهیز از سوخت گیری در حین حمل و نقل و عدم ترک خودرو در حین حمل و نقل سرویس، باید عمل کند تا حادثه ای رخ ندهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار