نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری: جشن تکلیف بر انسانهای واجب می شود که از بلوغ ایمانی برخوردار باشند

پانا (یاسوج) - نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری در آئین دومین اردوی ملی جشن تکلیف دانش آموزان پسر عشایری استانهای جنوب ومرکز کشور با بیان اینکه مکلف شدن به انسانها شکوه می بخشد، تاکید کرد: جشن تکلیف بر انسانهای واجب می شود که از بلوغ ایمانی برخوردار باشند.

کد مطلب: ۸۹۳۹۸۶
لینک کوتاه کپی شد
نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری: جشن تکلیف بر انسانهای واجب می شود که از بلوغ ایمانی برخوردار باشند

آیت الله سیدشرف الدین ملک حسینی گفت: تکالیف الهی از تکلیف های تکریمی هستند و در آنان خطاب به خدا به انسان وتکلیف انسان به خدا تجلی می یابد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: زمانی که اندیشه وعلم به آگاهی وشعور منجر شود زمان تکلیف است.

آیت الله ملک حسینی با اشاره به اینکه امر کردن به انسان کرامت یافته انجام می شود،گفت: جشن تکلیف جشن تعالی وکرامت انسانی است ودانش آموزان باید از این تغییر وتحول خرسند شوند.

او گفت: آغاز بلوغ باید با شروع دانش همراه شود و ضرورت دارد نوجوانان مسائل شرعی واحکام را با پرستش فرا گیرند.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری، بیان کرد: خواند قرآن وهمراهی خانواده ها در این انس با قرآن یک ضرورت است.

مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این جشن تکلیف در قالب کارگاه های آموزشی عملی دو روزه با محتولی تولد معنوی-صحت قرائت نماز-احکام، آشنایی با تقلید و مرجعیت، نشاط و شادابی،آداب وشکر،سوگندنامه تکلیف و نجوم و قبله شناسی برگزار می شود.

هادی زارع پور گفت: در8کارگاه آموزشی این اردو در منطقه ی زیبای سرآب ننیز گچساران و در سیاه چادرهای عشایری برگزار می شود.

اردوی ملی جشن تکلیف دانش آموزان پسر عشایری استانهای جنوب با حضور مسئولان کشوری-استانی-نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم گچساران وباشت در مجلس شورای اسلامی،فرهنگیان ودانش آموزان در حال برگزاری است.

در این اردو 450 دانش آموز پسر عشایری از استانهای اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان،فارس، کرمان، یزد، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان وکهگیلوی وبویراحمد رسیدن به سن تکلیف خود را جشن می گیرند.

آئین پایانی این اردو وبا برگزاری جشن تکلیف وعبادت 27بهمن ماه در گچساران برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار