شهروند برگزیده همدان بیان کرد:

عدم انگیزه دانشجویان ، نداشتن تصویر روشن از آینده شغلی

همدان (پانا) - دبیر انجمن علمی صنایع غذایی دانشگاه پیام نور مرکز همدان و نایب دبیر اتحادیه علوم دامی و صنایع غذایی ایران اشتیاق، پشتکار، هدفمند بودن، جسارت در کسب تجربه های جدید و استفاده از تمامی امکانات در دسترس را از عوامل رسیدن به موفقیت برشمرد و رسالت فعالیت خود در سطح دانشگاه را تشویق سایر دانشجویان و ایجاد انگیزه در آن ها برای کسب تجربه با شرکت در فعالیت های دانشگاهی معرفی کرد.

کد مطلب: ۸۹۳۹۸۵
لینک کوتاه کپی شد

علی مسلم خانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار پانا در رابطه با معرفی جشنواره شهروند برگزیده گفت: این جشنواره بعد از ده سال در همدان با حضور گسترده اقشار مختلف جامعه برگزار شد که شامل بخش ها و گزینه های مختلفی بود و من در بخش اقشار و در قسمت دانشجویی منتخب جشنواره شدم.

او ضمن اشاره به داوری گسترده و حساس جشنواره شهروند برگزیده اظهار کرد: این جشنواره با حضور شهردار، اعضای شورای شهر و رئیس پارک علم و فناوری برگزار شد که طی چندین جلسه در بخش حضوری، افراد را در زمینه های مختلف از جمله شخصیت و نحوه صحبت کردن محک می زدند.

او ملاک های انتخاب شهروند برگزیده در این جشنواره را استفاده صحیح از وسایل حمل و نقل عمومی، فعالیت های زیست محیطی، نگهداری از سالمندان، پژوهش های فردی، تألیف کتاب، ارائه مقاله، اختراع و اثر، کسب مقام های ملی و افتخاراتی برای استان بیان کرد.

شهروند برگزیده با بیان این که شرط حضور در این جشنواره، کسب امتیاز از طریق ارائه فایل بود گفت: این فایل ها به صورت word و عکس از فعالیت های فرد شرکت کننده و مدارک عینی از مقام های کسب شده، اختراعات ثبت شده، آثار، لوح ها و تحقیقات محلی بوده است.

شهروند نمونه همدان و دانشجوی برتر سال 97 عنوان کرد: این جشنواره با نام جشنواره حضرت علی اکبر (ع)، هر سال زیر نظر سازمان ورزش و جوانان و با همکاری استانداری برگزار می شود که از هر دانشگاه دو نفر به عنوان دانشجوی نمونه معرفی و سوابق آن ها توسط دو اداره متولی مورد بررسی قرار می گیرد.

مسلم خانی کسب مقام های ملی (که حدوداً به ده مقام می رسد) را عامل برگزیده شدن در جشنواره حضرت علی اکبر اعلام کرد.

مسلم خانی به عنوان دبیر انجمن علمی صنایع غذایی دانشگاه پیام نور مرکز همدان و نایب دبیر اتحادیه علوم دامی و صنایع غذایی ایران، مسئولان دانشگاه پیام نور همدان را خانواده دوم خود دانست و از حمایت های مالی آن ها تقدیر و تشکر کرد.

او برگزاری سه همایش ملی انجمن صنایع غذایی با کم ترین هزینه ممکن از ابتدای سال 97 تا کنون را از دیگر افتخارات خود به عنوان دانشجوی نمونه سال 97 همدان برشمرد.

دبیر انجمن علمی صنایع غذایی دانشگاه پیام نور مرکز همدان اظهار داشت: هر سال دانشجویان زیادی وارد دانشگاه می شوند که برای رسیدن به قله های موفقیت در بخش های علمی و فرهنگی ابتدا باید علائق خود را بشناسند که در این مسیر نیاز به حضور افرادی با تجربه و موفق به عنوان راهنما در دانشگاه است تا استعدادهای دانشجویان را کشف و در مسیر رسیدن به موفقیت به آن ها کمک کند و با توجه به این توانمندی ها و ظرفیت ها دانشجویان را با فعالیت های مختلف دانشگاهی از جمله بسیج دانشجویی، کانون فرهنگی، انجمن های علمی و غیره آشنا کند.

مسلم خانی راجع به نحوه آشنایی خود با انجمن های دانشجویی گفت: من در دوران دانشجویی با انجمن ها آشنا نبودم، تا این که در سال ۹۵ از طرف دانشگاه و همراه با انجمن علمی صنایع غذایی به بازدید از کارخانه سحر رفتیم و این بازدید موجب ایجاد انگیزه در وجود من برای آغاز فعالیت های انجمنی شد.

مسلم خانی ادامه داد: دانش آموزان و دانشجویان برای رسیدن به اهداف خود ابتدا باید هدف گذاری داشته باشند و بلند پروازی می تواند مسیر رسیدن به موفقیت را هموار سازد.

او عدم انگیزه در دانشجویان برای ادامه تحصیل را نداشتن تصویر روشن از آینده شغلی عنوان کرد و گفت: دانشجویان ابتدا باید اهداف خود را مشخص کنند و با داشتن حس بلند پروازی و تلاش و کوشش در جهت رسیدن به موفقیت های بیشتر قدم بردارند.

او با تأکید بر این که جوانان در مسیر موفقیت با مشکلات متعددی از جمله عدم حمایت مسئولین روبه رو هستند خاطر نشان کرد: پیشنهاد من برای دوستان، بی توجهی به مباحث حاشیه ای و حرکت کردن به سمت پیشرفت در کمال ادب و احترام و مطالبه گری احقاق حق خود است .

فرحناز یادگاری- مریم پیری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار