معاون اداره کل قرآن، عترت و نماز آموزش وپرورش اعلام کرد

سالانه برای 200 تا 250 هزار پسر جشن تکلیف برگزار می شود

پانا (یاسوج) - معاون اداره کل قرآن،عترت ونماز وزارت آموزش وپرورش در همایش جشن تکلیف دانش آموزان پسر عشایری استانهای جنوب کشور خبر داد، سالانه جشن تکلیف برای 200 تا 250 هزار پسر در کشوربرگزار می شود.

کد مطلب: ۸۹۳۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد
سالانه برای  200 تا 250  هزار پسر  جشن تکلیف برگزار می شود

حجت الاسلام حسن اسکندریان در آیین افتتاحیه دومین اردوی ملی جشن تکلیف دانش‌آموزان پسر عشایری استان‌های جنوب و مرکز کشور که به میزبانی کهگیلویه وبویراحمد در شهرستان گچساران آغاز شده است، گفت: برگزاری جشن تکلیف به صورت اردو، نوآوری در آیین‌های سن تکلیف دانش‌آموزی است که از سال گذشته آغاز شد.

او گفت: از سال 74 تا کنون جشن تکلیف 8میلیون و 50 هزار دختر دانش آموز در کشور برگزار شده است.

معاون اداره کل قرآن،عترت ونماز وزارت آموزش وپرورش بیان کرد: جشن تکلیف دانش آموزان در راستای اهداف نظام تعلیم و تربیت، اجرایی نمودن منویات مقام معظم رهبری و توسعه و تعمیق فرهنگ اقامه نماز است.

اسکندریان گفت: هم اکنون بهترین راهکار مقابله با آسیب های اجتماعی روی آوردن به اقامه نماز است.
او تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، فعالیت‌های خوبی در زمینه اشاعه فرهنگ اقامه نماز در بین دانش آموزان انجام ‌شده است.
اسکندریان اظهار داشت: اغلب با اولویت دانش آموزان دختر جشن تکلیف در مدارس بر گزار می شد که وازرت آموزش و پرورش در چند سال اخیر با هدف تشویق دانش آموزان به این فریضه الهی در بخش پسران اقدام کرده است.
معاون اداره کل قرآن،عترت ونماز وزارت آموزش وپرورش خطاب به دانش‌آموزان عشایر گفت: جشن عبادت آغاز مسئولیت‌پذیری است و شما باید سفیران شایسته نماز برای خانواده‌ها و اقوام خود باشید.
اسکندریان اظهار داشت: شهید حسین فهمیده اسطوره دهه 40 و شهید احمد حجتی اسطوره امروز است.
او گفت: جوانان سرمایه های فردای جامعه هستند که باید برای پرورش بهینه آنها تلاش شود.

سیدبهاءالدین ملک حسینی معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در طول برگزاری اردو برنامه‌های فرهنگی-هنری وتفریحی در کنار کارگاه‌های آموزشی برای دانش آموزان برگزار می‌شود.

اردوی ملی جشن تکلیف دانش آموزان پسر عشایری استانهای جنوب با حضور مسئولان کشوری-استانی-نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم گچساران وباشت در مجلس، فرهنگیان و دانش آموزان در حال برگزاری است.

در این اردو 450 دانش‌آموز پسر عشایری از استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کرمان، یزد، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان و کهگیلوی وبویراحمد رسیدن به سن تکلیف خود را جشن می‌گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار