با حضور معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی انجام گرفت:

برگزاری آیین نمادین افتتاح پروژه اتاق بازی و یادگیری

مشهد (پانا) - با حضور معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی، معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و جمعی از روسای ادارات آموزش و پرورش قطب شهید هاشمی نژاد مشهد آیین نمادین افتتاح پروژه اتاق بازی و یادگیری به میزبانی اداره آموزش و پرورش ناحیه سه مشهد در دبستان دخترانه شهید ربابه اکبرزاده برگزار گردید.

کد مطلب: ۸۹۳۹۱۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آیین نمادین افتتاح پروژه اتاق بازی و یادگیری

ابوالحسن حقیقی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گفت: دستگاه تعلیم و تربیت در راستای تحقق چرخش های تحول آفرین در دوره ابتدایی سه برنامه جایگزینی تکالیف مهارت محور با مشق شب، برنامه ویژه مدرسه و پروژه بازی و یادگیری را اجرایی می کند.

وی افزود: دوره آموزش ابتدایی دوره ای بنیادین است و باید با مشارکت همه ارکان تعلیم و تربیت و با نگاهی جدید تحول را در این مسیر ایجاد کرد و روش های یادگیری نیاز به بازنگری و بازآفرینی دارد و یکی از این روش ها، پروژه بازی و یادگیری است که در 10 استان کشور اجرایی می شود.

حقیقی خاطر نشان کرد: ما از بازی به عنوان ابزاری برای تحقق اهداف برنامه درسی استفاده می کنیم و در این بین، بازی ها باید کاملا هدفمند باشد و این نکته حائز اهمیت است که بازی کودکان وقت تلف کنی نیست بلکه فرصتی است برای یادگیری بهتر و سریع تر.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان سخنانش از اولیاء دانش آموزان خواست به بازی کودکان اهمیت دهند و برای آن ها وقت بگذراند زیرا بازی سبب ارتقاء رشد شناختی، ذهنی، جسمی و حرکتی کودک می شود پس باید بازی کودکان را جدی بگیریم و با پرداختن به شیوه های جدیدی مثل بازی و یادگیری، فضای آموزشی را برای یادگیری لذت بخش تر کنیم.

قابل ذکر است در ابتدای مراسم رزا درسنی رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه سه مشهد گفت: پرورش کودکان و نوجوانان امروزه یکی از دغدغه های اصلی جوامع است و در تربیت کودکان، بازی نقش و جایگاه ویژه ای دارد.

وی افزود: بازی موجب رشد اجتماعی، عاطفی و حرکتی کودکان می شود و کودک بواسطه بازی دنیای پیرامون خود را می شناسد و روحیه خلاقیت در کودک رشد می یابد و احترام به قانون را یاد می گیرند و با توجه به نقش هایی که در بازی به آن ها محول می شود می توانند در آینده وظایف خود را در اجتماع بهتر انجام دهند.

درسنی تصریح کرد: پروژه بازی و یادگیری باعث تنوع بخشی به محیط یادگیری می شود و زمینه را برای تعلیم و تربیت متناسب با اقتضائات دوران کودکی فراهم می کند تا دانش آموزان به کمک بازی، یادگیری بهتری داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار