در گفت‌وگو با پانا

سخنگوی کمیسیون بهداشت: واردات بی‌رویه دارو موجب می‌شود صنعت داخلی تحت فشار باشد

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس می‌گوید علی‌رغم اینکه مشکلات زیادی در حوزه دارو وجود دارد اما دولت و مجلس تلاش می‌کنند در این بخش‌ مشکلی پیش نیاید و در این زمینه نگرانی وجود ندارد.

کد مطلب: ۸۹۳۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد
سخنگوی کمیسیون بهداشت: واردات بی‌رویه دارو موجب می‌شود صنعت داخلی تحت فشار باشد

حیدرعلی عابدی در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه فشارهای زیادی به صنعت دارو در حوزه واردات وجود دارد، گفت: باید راهکارهایی ارائه شود که صنعت داروسازی در داخل رونق بیشتری بگیرد. در این مسیر دولت و مجلس حمایت‌های لازم از صنعت داروسازی داخل را انجام می‌دهند.
وی افزود: یکی از راه‌هایی که برای تقویت حوزه دارو در داخل وجود دارد، جلوگیری از واردات بی‌رویه دارو است که موجب می‌شود صنعت داخلی تحت فشار باشد. از این رو می‌توان با ارائه امتیازات ویژه به داروسازان داخلی برای توسعه زیرساخت‌های صنعت دارو تلاش کرد.
این نماینده مجلس با بیان اینکه ایران در صنعت داروسازی حرف برای گفتن دارد، گفت: باید تلاش کرد داروهای ایرانی که کیفیت آنها ثابت شده است در دسترس مردم قرار گیرد و برای دسترسی مردم مشکلی وجود نداشته باشد.
عابدی با تاکید بر اینکه اولویت صنعت داروسازی ابتدا باید تامین نیازهای داخلی کشور باشد، گفت: پس از اینکه نیاز کشور تامین شد، می‌توان به دنبال صادرات محصولات دارویی بود و چنانچه صادرات دارو منجر به کمبود دارو در داخل شود، صادراتی وجود نخواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار