رئیس سازمان دانش آموزی استان همدان:

اندیشه های دانش آموزان باید در اختیار سیاست گزاران قرار گیرد

همدان (پانا) - نشست مشترک اعضای شورا و نمایندگان مجلس دانش آموزی با حضور مدیرکل استان همدان، معاونین ایشان و رئیس سازمان دانش آموزی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۹۳۸۹۹
لینک کوتاه کپی شد
اندیشه های دانش آموزان باید در اختیار سیاست گزاران قرار گیرد

در این جلسه که در روز 21 بهمن ماه و در سالن شهید موحدی اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، ضمن اهداء حکم مشاور اعضای شورای دانش آموزی توسط مدیر کل، نقطه نظرات و پیشنهادهای اعضای شورا و مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه محمد پورداود مدیرکل آموزش و پرورش استان بر لزوم توجه به شورا و مجلس دانش آموزی و شرکت فعال نمایندگان استان در جلسات شورای معاونین و شورای برنامه ریزی تأکید کرد و گفت: مجلس دانش آموزی در جهت تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عمل می کند.

رئیس سازمان دانش آموزی استان ضمن تبریک ایام پیروزی دهه فجر و تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) بر استفاده از پتانسیل ها و قابلیت های دانش آموزان تأکید کرد و هدف از جلسات و نشست های شورا و مجلس دانش آموزی را ایجاد متربی فعال به جای دانش آموز منفعل بیان کرد.

میرزایی گفت: اندیشه های دانش آموزان باید در اختیار سیاست گزاران قرار گیرد و اعضاء باید بر خرد جمعی و گروهی تکیه کنند و از فردگرایی خودداری کنند.

معاون پرورشی اداره کل نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری سالانه ی انتخابات در کشور عنوان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ما هر ساله انتخابات مختلفی برگزار می کنیم و این امر نشان دهنده ی حضور پر شور و مستمر مردم میهن اسلامی در تصمیمات مهم کشور است.

او در ادامه با عنایت به لزوم وجود جلسات و گردهمایی های دانش آموزی گفت: دانش آموزان با شرکت در این جلسات به تمرین نقش دموکراسی و حضور در شرایط واقعی جامعه خواهند پرداخت.

رستنده در پایان حدیثی از پیامبر (أعلَمُ النّاسِ مَن جَمَعَ عِلمَ النّاسِ إلى عِلمِهِ، پیامبر خدا صلى الله علیه و آله : داناترین مردم کسى است که دانش مردم را با دانش خود جمع کند) را به عنوان یادگاری جلسه بیان کرد و از دانش آموزان خواست که مسائل و مشکلات مدرسه را به او انتقال دهند تا در ارتباط با مسئولین استانی و کشوری از کف مدارس با آن ها صحبت کند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار