دومین مجمع سلامت استان یزد برگزار شد

یزد (پانا) - سرپرست فرمانداری در دومین مجمع سلامت استان بیان داشت: مهمترین مقوله در سلامت، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی است.

کد مطلب: ۸۹۳۸۹۸
لینک کوتاه کپی شد
دومین مجمع سلامت استان یزد برگزار شد

دومین مجمع سلامت شهرستان یزد با حضور فرماندار یزد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، رئیس مرکز بهداشت استان و جمعی از پیشکسوتان در سالن ولایت فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه افراد حاضر در ارتباط با چگونگی سلامت استان به بحث و تبادل نظر پرداختند .

احمد ترحمی مهمترین مقوله در سلامت را اطلاع رسانی و فرهنگ سازی دانست و بیان داشت: استفاده از فضای مجازی و رسانه در فرهنگ سازی و ارائه خدمات با کیفیت نقش بسزایی را ایفا می کند.

ترحمی با بیان اینکه مجمع سلامت شهرستان پیشقدم در ارتقاء سلامت جامعه است اظهار داشت: تمامی دستگاه ها و نهادها با عزم ملی و وظیفه همگانی برای ارتقا سلامت جامعه تلاش و کوشش را سرلوحه کار خود قرار دهند و ضمن اهتمام به سلامت جامعه پمپاژ ناامیدی را از جامعه حذف کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از سواد سلامت، سلامت روانی و اجتماعی سخن به میان آورد.

در ادامه سید علی اکبر موسوی رئیس مرکز بهداشت یزد ضمن بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران بیان داشت: میانگین سواد سلامت در استان از شرایط مطلوبی برخوردار نیست و مصرف بالای نمک در استان باعث افزایش فشارخون و سرطان شده است.

وی از افتتاح چندین پایگاه سلامت در استان خبر داد و افزود: پایگاه فارابی، پایگاه سلامت دکتر علی پارسا و پایگاه خوارزمی ویژه اتباع خارجی در شهریور ماه امسال افتتاح شد.

موسوی به گزارشی از پایگاه های سلامت که در حال ساخت است و نیاز به بودجه دارد پرداخت و محورهای پیشنهادی در حوزه سلامت استان را شرح داد.

در بخش دیگری از این جلسه حاضرین به مسئله فست فود استان پرداختند.

در پایان، بیانیه دومین مجمع سلامت شهرستان قرائت شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار