کمره‌ای: اقتدار رهبر انقلاب اسلامی و انسجام آحاد مردم باعث شد ۴۰ سال آمریکا نتواند به اهداف شوم خود برسد

تهران (پانا) - مدیر کل اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش از اهمیت بازگویی اهداف انقلاب به نسل سوم و چهارم سخن گفت.

کد مطلب: ۸۹۳۸۱۶
لینک کوتاه کپی شد
کمره‌ای: اقتدار رهبر انقلاب اسلامی و انسجام آحاد مردم باعث شد ۴۰ سال آمریکا نتواند به اهداف شوم خود برسد

همایش فجر امید با حضور علیرضاکمره‌ای مدیرکل اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش، فریده اولادقباد نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و محمد صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، اعضای شورای معاونین و روسای مناطق ۲۱ گانه شهرستان‌های تهران در سالن همایش ولایت این اداره کل برگزار شد.
کمره‌ای در این همایش از تعلق خود به شهرستان‌های تهران که۳۲ سال از زمان خدمت خود را در آن سپری کرده بود گفت و ابراز امیدواری کرد با حضور محمد صیدلو در سمت مدیر کل آموزش و پرورش این استان دوران رشد و بالندگی بیش از پیش به این استان برگردد.
او در ادامه سخن درباره انقلاب اسلامی در آستانه دهه پنجم را کاری بسیار دشوار دانست و گفت: براساس یافته‌های خودم که در رساله کارشناسی ارشدم پیرامون موضوع انقلاب اسلامی بود مطالبی را در حد توان در تبیین این حادثه بزرگ قرن بیستم به تحلیل عرض می‌کنم.
کمره‌ای در ترسیم انقلاب اسلامی، چهل سال ناامیدی و یاس از نیت‌های شوم دشمنان را از جمله موفقیت‌های انقلاب عنوان کرد و افزود: ۴۰ سال است که امریکا انگشت تاسف به دندان گزیده‌است.
او گفت: در کتب معتبر جهان، انقلاب اسلامی ایران در ردیف انقلابهای بزرگ دنیا که تاثیرات جهانی دارند قرار داده شده، همچون انقلاب کبیر فرانسه، انقلاب اکتبر روسیه.
کمره‌ای نگاه ایدئولوژیک به انقلاب را که برگرفته از برخی تحلیل‌های عمومی نشأت می‌گیرد را دقیق و درست ندانست و اضافه کرد: تفاوت انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب‌های تاثیرگذار در جهان بخاطر رهبری قاطع و مقتدر مرجعیت شیعی و انسجام و اتحاد آحاد ملت بود که تا کنون که به سن ۴۰ سالگی رسیده است توانسته با همان اهداف و شعارهای روزهای ابتدایی انقلاب در مسیر رشد و کمال خود در حرکت باشد.
این مقام مسول گفت: خیلی از حوادث انقلاب ما با انقلابهای دنیا مشترک است که تا حدی قابل پیش بینی هم بود و لیکن اگر ما انقلابمان را از زوایای خاص دیگر انقلابها نگاه کنیم ظلم است چون یکی از ویژگیهای منحصر به فرد انقلاب ما وجود رهبری مقتدر مرجعیت شیعه در راس این انقلاب است که سبب تفاوت ما با دیگر انقلاب‌هاست.
کمره‌ای گفت: دو نگاه از جانب تحلیلگران آمریکایی در مورد انقلاب ایران وجود داشت؛ اول دیدگاهی که می‌گفت: در ایران اتفاق خاصی نخواهد افتاد و در نهایت اگر انقلابی هم صورت گرفت بعد از مدت کوتاهی با وجود مشکلات متعدد ازهم می‌پاشد و دیدگاه دومی که از ابتدا بر مبنای گزارشاتی که از اوضاع داخلی ایران مخابره می‌شد دستور به سرکوبی و ایجاد خفقان شدید می‌داد.
کمره‌ای نداشتن تحلیل درست از اهداف انقلاب توسط سیاستمداران آمریکایی را از جمله ناتوانی‌های ایشان عنوان کرد و افزود: براساس گفته اندیشمندان، آمریکایی‌ها از هیچ کارشکنی و مقابله برای از بین بردن انقلاب اسلامی کوتاهی نکردند و اگر می‌بینیم که نتوانستند به اهدافشان برسند بخاطر وجود انسجام ملی ماست.
این مقام مسول انتقال ارزشها را به نسل های سوم و چهارم انقلاب را از جمله وظایف نظام آموزش و پرورش دانست و افزود: امروز در آستانه پنجمین دهه از حلول انقلاب اسلامی ایران با همان آرمان‌ها به مسیر خود ادامه خواهیم داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار