آیین تکریم معاونت سیاسی امنیتی استاندار همدان

همدان (پانا)_ مراسم تودیع و معارفه معاون امنیتی سیاسی استاندار همدان روز گذشته با حضور فرمانداران ، معاونین و مدیران استانی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۹۳۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد
آیین تکریم معاونت سیاسی امنیتی استاندار همدان

استاندار همدان در این مراسم ضمن قدر دانی از مردم همیشه در صحنه و حضور پرشور مردم استان همدان در راهپیمایی ۲۲ بهمن بیان کرد:در راهپیمایی 22 بهمن علی رغم معیشت سخت و گرانی های اخیر حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن نسبت به سال گذشته پرشورتر و با شکوه تر در سراسر استان همدان بود و مردم فخیم استان همدان مقتدرانه بار دیگر حماسه آفریدند ،چنان که در صفحه شخصی رهبرانقلاب اسلامی حضور میلیونی و عکس مردم استان همدان زیر بارش برف و تراکم جمعیت در این راهپیمایی مثال زدنی بود.
اسید سعید شاهرخی بیان کرد: امسال حضور آقای جهانگیری، و وزیر محترم نیرو به صورت بی سابقه ای در استان و بازدید از شش شهرستان طی یک روز انجام و ارتباط بسیار خوبی بین مسئولان و مردم به وجود آمد.
شاهرخی از افتتاح طرح های عمرانی در بهمن ماه خبر داد و گفت: با حضور وزیر علوم در استان همدان ، 708 پروزه عمرانی افتتاح ، 90 پروزه جدید در بخش خصوصی کلنگ زنی و 20 مسجد در حاشیه شهر توسط نماینده ولی فقیه استان آیت الله محمدی راه اندازی شد.
استاندار همدان با بیان این که در قانون اساسی جایگاهی ویژه برای مردم قائل شده اند،خاطرنشان کرد: اداره امور کشور با رأی مردم است و ما باید بتوانیم انتظارات مردم را محقق سازیم چرا که اراده دولت تدبیر امید ،نیز در این راستاست.
اوضمن تشکر و قدر دانی ازمعاونت اسبق آقای الماسی و معارفه آقای آزاد بخت تصریح کرد:درحوزه فعالیت های جدید معاونت سیاسی امنیتی بر آن هستیم تا آسیب های اجتماعی را در دستور کار خود قرار دهیم که در فهرست این مصوبات، 18 برنامه تدوین شده است و سازه کاراهایی در این خصوص طراحی شده است تا مهم ترین شاخص ها در استان مورد بررسی قرارگیرد،از جمله مهم ترین این شاخصه ها بحث طلاق است که در کارگروه اجتماعی به آن پرداخته شده است.
شاهرخی عنوان کرد: وضعیت استان همدان در زمینه سیاسی فرهنگی هنری و.. نسبت به میانگین کشور پنجاه درصد از مابقی استان ها پیشرو است اما باید این روند را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانیم در این زمینه از بازدهی بیشتری برخوردار باشیم .
او ضمن اشاره به تشکیل ستاد باز آفرینی در خصوص بحث حاشیه نشینی ،خاطر نشان کرد:توجه ویژه به حاشیه شهر را در دستور کار خود قرار داده ایم وبالغ بر120 میلیارد تومان کمک هزینه به دستگاه ها برای بافت فرسوده اختصاص داده شده است.
استاندار همدان ازتقویت فعالیت جناح ها و خانه احزاب خبر داد و گفت: با تشکیل و فعالیت خانه احزاب در همه جناح ها جلسات جداگانه ای صورت گرفته است که این جلسات از سوی استانداری در حال برگزاری است،همچنین با تأیید ریاست محترم جمهوری با واگذاری امور به دست مردم از طریق سازمان های مردم نهاد هر کدام از اقشار مردم که از توانایی بالایی برخوردار هستند ،می توانند در این زمینه یاریگر ما باشند.
شاهرخی بیان کرد:479 سازمان مردم نهاد در حوزه زیست محیطی سلامت، درمانی، آسیب های اجتماعی و خیریه ها در استان همدان فعال هستند اما نیاز به تقویت و کارکرد صد دردصدی دارند لذا باید در استان ها تحول جدی ایجاد کنیم و فرمانداران باید پی گیر این موضوع باشند تا ازاین ظرفیت ها و قابلیت های بزرگ مردمی به نحو احسنت بهره ببریم و پیوند مردم و دولت در راستای بهبود کارکرد و عملکرد برقرار گردد.در راستای همین سیاست ها نشست هایی با اقشار مختلف جامعه در دستور کار قرار گرفته است به طور مثال از 600نفر قشر روحانیون جامعه دعوت به همکاری کرده ایم تا زمینه گفتمان با سایر مردم جامعه مهیا گردد.
شاهرخی با تأکید بر همکاری و استفاده از نیروی انسانی جوان و پر نشاط تصریح کرد:تیپ جوان و کارآمد به عنوان هیأت اندیشه ورزان کارگروه اجتماعی _فرهنگی تشکیل شد که ارتباط منظمی با فرمانداران و مسئولان ذی ربط دارند و مجموع هیأت اندیشه ورزان باید هم چنان با قدرت از این پتانسیل ها استفاده کنند و باید ارتباط منظم و دقیق در راستای منشور گفت و گوی سیاسی با مردم برقرار گردد .
او گفت :یکی از کارهای جدید در استانداری توجه به حوزه بانوان است که همراه با تدبیر این حوزه به طور گسترده ای باید فعال گردد چرا که بسط و گسترش حوزه کاری بانوان از اهمیت ویژه ای در توسعه استان برخوردار است .
استاندار همدان با اشاره به شاخص بودن استان همدان در برگزاری جشنواره کودک و نوجوان ،تصریح کرد: در حوزه فرهنگ و هنر نیز از بسیاری از استان ها پیشرو هستیم و تمام برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد در سرارسر کشور به صورت یکسان در حال برگزاری است.
استاندار همدان در خصوص برگزاری کنسرت در همدان بیان کرد:این روند به قوت خود مانند سابق در چهارچوب رعایت موازین اخلاقی ادامه خواهد داشت و کسی حق عبور از این قانون شکنی ها را ندارد همچنین در حوزه سیاسی ،فرهنگی ،هنری و امنیتی ،فضای باز سیاسی وجود دارد و تحت هیچ حزب و گروهی نیستیم.
او در ادامه گفت استعفای مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلایل شخصی بوده است و چون ادامه فعالیت آقای درویش نژاد امکان پذیر نبود ایشان استعفای خود را رسماً بیان کردند و این استعفا به هیچ حزب یا ارگانی مربوط نیست.
استاندار همدان در خصوص حوزه انتصابات خاطر نشان کرد:نگاه دولت در این زمینه به شایسته سالاری است و اگر فردی نزدیک ترین فرد به دولت باشد اما در حوزه فعالیت های خود کاردان نباشد قطعا اثربخشی نخواهد داشت بنابراین شرط اول شایستگی فرد و برخورداری از توانایی های فردی برای انتصابات است و در درجه دوم بستگی به کارکردهای دولت در زمینه سیاسی واقتصادی ،فرهنگی و... است.
استاندار همدان ضمن قدردانی از زحمات آقای الماسی معاون اسبق سیاسی امنیتی استاندار و انتصاب شایسته آقای آزاد بخت به عنوان معاون جدید خود و سابقه کاری و فعالیت های آقای آزاد بخت یادآور شد :آقای آزاد بخت جز معدود کسانی است که در حوزه فعالیت خود ارتباط تنگاتنگی با مردم و اقشار مختلف داردچرا که اشرافیت امنیتی و اطلاعاتی در مسائل استان دارد و باتوجه به سابقه درخشان و کلیدی آقای آزاد بخت امیدمی رود با حول و قوه الهی و بازوان توانمند مدیریت و همچنین همکاری و انعکاس فعالیت های خود با اصحاب رسانه و خبرگزاری ها در جهت اعتلای جامعه بتوانند مثمر ثمر باشند.
معاونت سیاسی امنیتی استادار در این نشست اظهارکرد:مردم اصل و اساس جامعه هستند و در راهپیمایی 22 بهمن ماه روح دوباره ای در مملکت طنین انداز کردند و نشان دادند که پا به پای دولت در جهت پیشبرد اهداف جامعه گام خواهند نهاد.
وی با یادآوری این نکته که 250هزار شهید پشتوانه مملکت اسلامی هستند افزود:مردم هرگز شهدای انقلاب را فراموش نخواهند کرد و با شعار مقاومت و همدلی در راهپیمایی 22 بهمن نشان دادند که همه ایام پا به پای دولت هستند .
او با تأکید بر این که در راه رسالت خود وظیفه بسیار سنگینی را بر دوش دارم ،خاطرنشان کرد :در حوزه کاری و فعالیت خود نهایت تعامل و همکاری را با اعضای مرتبط و مسئولان ذی ربط خواهم داشت و سیاست ها و ارتباط با اعضای سیاسی و اصحاب رسانه و همچنین پذیرفتن انتقادات از سوی رسانه ها را جز برنامه های اصلی خود قرار خواهم داد.
سحر چهاردولی _مریم پیری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار