کارگردان نمایش ماشینری: بی توجهی به کارگران گریبان همه را خواهد گرفت

هادی حوری کارگردان نمایش ماشینری معتقد است، در روزگار ما تنش های اقتصادی بیش از همه طبقه فرودست را دچار تزلزل می کند و متاسفانه جامعه کارگران بخش قابل توجهی از این طبقه را شامل می شوند و طوفان های معیشتی به آنها و خانواده هایشان آسیب می زند و من به عنوان یک عضو این جامعه با ابزاری که دارم سعی می کنم با به صدا در آوردن زنگ خطر دیگران را از زاویه نگاه خود و گروهم متوجه این مسئله کنم.

کد مطلب: ۸۹۳۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد
کارگردان نمایش ماشینری: بی توجهی به کارگران گریبان همه را خواهد گرفت

به گزارش روابط عمومی گروه نمایش آدمک، حوری خاطرنشان کرد: همه در این جامعه باید بدانیم که نباید نسبت به آسیبی که جامعه کارگری می بینید بی توجه باشیم زیرا این بی توجهی گریبان همه ما را خواهد گرفت.

وی افزود: موضوع کارگران برای من مسئله تازه ای نیست. من سال هاست که در این فضا بوده ام و با این قشر زندگی کرده ام. متاثر شدن از مسائل آنان این انگیزه را در من به وجود آورد تا همواره برایشان کاری انجام دهم به همین دلیل زمانی پروپوزالی کامل برای برگزاری جشنواره تئاتر کارگری هم آماده کردم اما در نهایت به دلایلی که معلوم نشد مسئولان از آن استقبال نکردند.

کارگردان نمایشهای نقد حال و سیندرلا با اشاره به خبرساز شدن مسائل کارگردان در سال های اخیر افزود: با وجود اینکه موضوع کارگران در ماه های اخیر خبرساز شده اما من این نمایشنامه را سال 90 نوشتم و سال 91 نیز در جشنواره تئاتر فجر دو اجرا به صورت نمایشنامه خوانی با نام "مساعده" داشت.

حوری ادامه داد: این نمایش اثری است ماحصل گروهی جوان و تجربه گر که بازیگران آن از میان هنرجویان کلاس بازیگری ام انتخاب شده اند.

وی در ادامه با اشاره به داستان نمایش و فضای اثرش گفت: کارگران مشغول کار اند! این جمله ای است آشنا که بسیار با آن برخورد کرده ایم. این عبارت جمله است خبری که به ما می گوید تولید همواره برقرار است و جامعه کارگری به عنوان بدنه اصلی تولید کشور سرجایش در حال انجام وظیفه است اما در داستان این نمایش بخشنامه ای تازه که مربوط به حقوق و مزایای کارگران است شرایط را تغییر می دهد و باعث ایجاد درگیری و موقعیت هایی دراماتیک می شود.
در این نمایش سعید جاودان، ریحانه جعفری، فرزاد دشتی، نگار شهبازی، نوید غفوری، مهلا قدوسی، محمد مهدی کیان، عیسی محمدی و علیرضا موسوی به ایفای نقش می پردازند.
همچنین هلیا میرهادی طراحی صحنه و لباس و نوید غفوری موسیقی این اثر را بر عهده دارند.
دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: گریم : سهیلا جوادی،مدیر صحنه: ایمانه بهنام جم، منشی صحنه فائزه زکاوتی، ساخت دکور: محمد باقر باقری، مشاور رسانه ای: احمد عظیمی
نمایش ماشینری از 24 بهمن تا 24 اسفند هر روز ساعت 20 در خانه نمایش، اداره تئاتر به آدرس میدان فردوسی، بالاتر از خیابان ایرانشهر، خیابان موسوی(فرصت)، کوچه محمد آقا، پلاک 24 اجرا خواهد شد.
گفتنی است علاقه مندان برای تهیه بلیط می توانند به سایت تیکیت مراجعه نمایند.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار