معاون علوم پزشکی دانشگاه بقیه‌الله (عج) عنوان کرد

درمان موفقیت‌آمیز دیابت و سرطان با پزشکی شخصی

تهران (پانا) - معاون علوم پزشکی دانشگاه بقیه‌الله (عج) با اشاره به اینکه با استفاده از پزشکی شخصی می‌توان به صورت فرا دقیق درمان بیماری‌هایی همچون دیابت و سرطان را انجام داد،‌ گفت بهره‌مندی از این روش در کاهش هزینه‌ها و درمان هدفمند بسیار مؤثر است.

کد مطلب: ۸۹۳۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد
درمان موفقیت‌آمیز دیابت و سرطان با پزشکی شخصی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بقیه‌الله (عج)، ابراهیم متوسلیان در حاشیه سومین کنگره بین‌المللی پزشکی شخصی اظهار کرد: حدود یک دهه از عمر این رشته نمی‌گذرد و خوشبختانه طی 5 سال گشته اقدامات بزرگی در این راستا صورت گرفته و دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله طب پزشکی شخصی به شمار می‌رود.

وی افزود: پزشکی شخصی درمان هدفمند بیماری‌ها را همراه دارد ولی اکنون نگرانی در زمینه تامین هزینه‌های تشخیص هستیم و باید حمایت‌های اقتصادی بودجه‌ای در این زمینه انجام گیرد تا پروژه بر زمین نماند. هر چند از طریق درمان با پزشکی شخصی بخشی از هزینه جبران می‌شود ولی باید در زمینه تشخیص بودجه لازم در نظر گرفته شود.

متوسلیان گفت:‌ درمان‌های شایعی همچون دیابت از طریق پزشکی شخصی می‌تواند به خوبی صورت گیرد و برای افراد مختلف داروهای متفاوت بر اساس ژنوم آنها ارائه داد.

وی با اشاره به اینکه پزشکی شخصی 5 سال است که در کشور ما مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته است، گفت: بر اساس این طب برای افراد درمان یکسانی نداریم و این مسئله در آینده درمان هدفمند بیماری را به همراه دارند.

معاون علوم پزشکی دانشگاه بقیه‌الله عج عنوان کرد: پزشکی شخصی پزشکی فرا دقیق به شمار می‌روند و بیماری‌هایی همچون مشکلات قلبی عروقی با توجه به این طب می‌تواند به خوبی درمان شود. زیرساخت این رشته تشخیص بیماری است که به دلیل گران بودن مباحث مولکولی این مسئله عمومی نشده و همه باید به هم کمک کنیم تا مباحث اقتصادی این مسئله پرداخته شود.

وی افزود:‌ شرکت‌های دارویی با فعالیت در این زمینه می‌تواند حتی در حوزه پیشگیری از بیماری‌ها وارد عمل شود و دنشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله تلاش کرده به عنوان قطب پزشکی شخصی در نیروهای مسلح علاوه بر تولید دستگاه‌های مورد نیاز و انجام تحقیقات در حوزه تربیت نیروهای انسانی و تعامل با شرکت‌های خارجی اقداماتی انجام دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار