۱۲ پروژه آموزشی در بانه افتتاح و به بهره برداری رسید

بانه(پانا) - با حضور استاندار کردستان، و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی، 12 پروژه آموزشی با ۴۲ کلاس درس در بانه افتتاح و به بهره برداری رسید.

کد مطلب: ۸۹۳۷۰۰
لینک کوتاه کپی شد
۱۲ پروژه آموزشی  در بانه افتتاح و به بهره برداری رسید

مراسم نمادین و ویژه آغاز بهره‌برداری از پروژه های آموزشی احداث شده، با حضور استاندار کردستان، نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، امام جمعه، فرماندار شهرستان، مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان، مدیر آموزش و پرورش، جمعی از خیرین و رؤسای ادارات شهرستان، اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان، در دبستان ۱۲ کلاسه غیر دولتی فرهنگ برگزار شد.

استاندار کردستان در این مراسم با تقدیر از سرمایه گذاران و خیرینی که در زمینه ساخت مدارس کمک حال آموزش و پرورش هستند؛ گفت: یکی از ارکان تربیت و پرورش در هر کشوری مدرسه و تحصیل است.

مرادنیا افزود : در حقیقت اگر افراد یک جامعه از تحصیل مناسب برخوردار شوند، بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی کشور حل خواهد شد. این دغدغه انسانی سبب شده تا عده بسیاری از خیرین و سرمایه گذارها به سراغ ساخت، تجهیز و نوسازی مدارس بروند. با توجه به ظرفیت استان خصوصا شهرستانی مانند بانه، یقیناً مدارس دیگر کفاف تعداد جویندگان علم را نمی‌دهد و چه خوب است که چنین طرز تفکری در جامعه هست و امید است در آینده شاهد افزایش ساخت این گونه مدارس در سطح استان باشیم .

رضا خضری، مدیر آموزش و پرورش بانه نیز در این مراسم طی سخنانی ضمن تقدیر از اقدام خداپسندانه ی خیرین نیک اندیش بانه ای، گفت : به همت خیرین شهرستان شاهد افتتاح 42 کلاس درس در 12 مدرسه هستیم که بیشتر پروژه ها کاملاخیرساز بوده و سایر آنان با مشارکت اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان ساخته شده و برای احداث این کلاس ها بیش از 62 میلیارد ریال هزینه صرف شده است.

خضری در ادامه خطاب به استاندار کردستان و سایر مسئولین استان گفت: اگر چه تاکنون با مشارکت خیرین مدارس زیادی طی چندسال اخیر ساخته شده، اما به دلیل ویژگی مهاجر پذیری شهرستان هر ساله با رشد جمعیت دانش آموزی مواجه هستیم و اکثر مدارس ما به صورت دو نوبته اداره می شوند ، از طرفی کمبود نیروی انسانی نیز یکی از مشکلات عمده ی آموزش و پرورش این شهرستان است که امیدواریم به همت و تدابیر خاص مسئولین محترم، در سال تحصیلی آینده شاهد به حداقل رساندن این مشکلات باشیم.

گفتنی است مشخصات برخی پروژه های افتتاح شده به شرح زیر است:

دبستان پسرانه غیر دولتی 12 کلاسه فرهنگ

دبستان پسرانه غیر دولتی فرهنگ، دارای ۱۲ کلاس درس و سالن اجتماعات، در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع، در زیربنای ۱۰۷۱ مترمربع و در دو طبقه با اعتباری حدود ۲ میلیارد تومان، توسط بخش خصوصی احداث شده است.

دبستان 2 کلاسه مشارکتی روستای "کانی ناو"

این مدرسه در زمینی به مساحت 700 متر مربع که توسط خانواده نیک اندیش سرحدی اهدا گردیده و با زیربنای 120مترمربع به صورت مشارکتی با همت خیر مدرسه ساز "جمیل عزت‌پناه" و اعتبار کسب شده از محل نوسازی مدارس در "روستای کانی ناو" ساخته شده است.

مدرسه 6 کلاسه‌ی خیرساز "روستای ساوان"

این مدرسه کاملا خیرساز ، در زمینی به مساحت 600 متر مربع با زیربنای 320 مترمربع با همت وراث "زنده یاد خدر مصطفوی" و صرف 6میلیارد ریال هزینه در "روستای ساوان" احداث شده است.

مدرسه 6 کلاسه‌ی خیرساز "شهید آزاد سحرخیز روستای خواجه امیر

مدرسه کاملاً خیرساز "شهید آزاد سحرخیز" در زمینی به مساحت 1400 متر مربع اهدایی خیّر گرانقدر "حاج جمال محمدی" با زیربنای 384 مترمربع توسط خیر گران قدر "عبدالخالق سحرخیز" با صرف 7 میلیارد ریال هزینه در "روستای خواجه امیر" ساخته شده است.

2کلاس درس در راستای توسعه ی دبستان حاج محمود فرهمند روستای خواجه امیر

این دو کلاس درس در زمینی به مساحت168 متر مربع و با زیربنای 135 مترمربع با مشارکت خیرین گران قدر و اولیای دانش آموزان با صرف 930 میلیون ریال هزینه به محوطه دبستان حاج محمود فرهمند روستای خواجه امیر اضافه شده است.

مدرسه 2 کلاسه مشارکتی روستای " دوسینه"

این مدرسه در زمینی به مساحت 650 متر مربع و با زیربنای 130مترمربع به صورت مشارکتی با همت خیر مدرسه ساز "محمدامین فتحیان" و اعتبار کسب شده از محل نوسازی مدارس با صرف ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال هزینه در "روستای دوسینه" ساخته شده است.

گفتنی است پروژه های فوق باحضور مدیر کل آموزش و پرورش استان، مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان، رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان، مدیر آموزش و پرورش بانه و جمعی از خیرین و اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان ، افتتاح و به بهره برداری رسید اما سایر پروژه های احداث شده شامل : مدرسه ۲ کلاسه روستای زلی، مدرسه ۳ کلاسه روستای برده رش کیوه رود، یک کلاس درس و یک کارگاه در دبیرستان دخترانه اسوه، یک کارگاه در هنرستان پسرانه شهید سلیمان خاطر، سالن چند منظوره شهید رجایی و 3 کلاس درس در سایر مدارس هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار