مسابقات شطرنج جام ستارگان در منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود

انزلی (پانا) - سومین دوره مسابقات شطرنج جام ستارگان و هفدهمین دوره رقابت‌های «کاسپین کاپ» در منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۸۹۳۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد
مسابقات شطرنج جام ستارگان در منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود

سومین دوره مسابقات شطرنج جام ستارگان و هفدهمین دوره رقابت‌های "کاسپین کاپ" با میزبانی سازمان منطقه آزاد انزلی از 23 بهمن لغایت 30 بهمن امسال در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های این منطقه برگزار می‌شود.

طبق برنامه تعیین شده در مسابقات جام ستارگان 4 نفر از منتخبان جهانی رشته شطرنج که صاحب رنگینگ بالای 2 هزار و 600 هستند به نام‌های یوگئی الکسیف و سرگئی تیویاکوف از روسیه، التاج سفرلی از جمهوری آذربایجان و مارین بوسیوچیچ از کرواسی شرکت دارند.

شطرنج بازان منتخب و از ملی‌پوشان کشورمان نیز به نام‌های پرهام مقصودلو، علیرضا فیروزجا، محمد امین طباطبایی و امیررضا پور رمضانعلی نیز در این دوره از مسابقات حضور دارند و با رقبای خارجی و صاحب مقام خود روبه‌رو می‌شوند.

این بازیکنان مطرح یاد شده در این دوره از مسابقات در قالب دو تیم متشکل از چهار استاد بزرگ مطرح جهان به عنوان تیم منتخب جهان و چهار استاد بزرگ ملی‌پوش کشورمان نیز به نام تیم منتخب ایران به رقابت می‌پردازند.

در مسابقات شطرنج کاسپین کاپ که امسال هفدهمین دوره آن به میزبانی منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود در حدود 800 شطرنج‌باز ایرانی و خارجی در قالب شش جدول حضور دارند و در هشت روز طبق برنامه با هم مسابقه می‌دهند.

در این دوره از رقابت‌های شطرنج کاسپین تعداد 60 نفر بازیکن خارجی از 20 کشور جهان شامل 15 استاد بزرگ جهانی، 5 استاد بین‌المللی، 2 استاد بین‌المللی بانوان، 13 استاد فدراسیون جهانی شطرنج، 4 استاد فیده بانوان و 44 کاندیدای مستری حضور دارند.

منطقه آزاد انزلی تاکنون 2 دوره از مسابقات شطرنج جام ستارگان را میزبانی کرده است که در یکی از آن‌ها آناتولی کارپوف قهرمان افسانه‌ای شطرنج جهان به عنوان مهمان ویژه آن حضور پیدا کرد که به علت حضور وی رقابت‌های مذکور از سطح کیفی بسیار بالایی برخوردار شد.

منطقه آزاد انزلی تاکنون میزبان 4 دوره مسابقات کاسپین کاپ یا همان جام خزر نیز بوده که به عقیده بسیاری از فعالان این حوزه و ورزشکاران کشورمان ضمن فراهم آوردن بستر آشنایی با برترین‌های جهانی شطرنج زمینه ارتقاء جایگاه بین‌المللی شطرنج‌بازان ایرانی را نیز فراهم کرده است.

به گزارش پانا، گسترش توریسم ورزشی، شناسایی استعدادهای شطرنج کشورمان،‌ افزایش علاقه عمومی به این رشته ورزشی فکری، ایجاد انگیزه در نسل جوان و مواردی از این دست از مهم‌ترین دلایل برگزاری این مسابقات به شمار می‌آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار