معاون توسعه مدیرت و پشیبانی آموزش و پرورش خبر داد:

اولین همایش اقتصاد آموزش‌وپرورش با حضور بطحایی و معاونان برگزار می‌شود

اللهیار ترکمن: منظومه فکری اقتصاد آموزش و پرورش مبتنی بر سند تحول بنیادین طراحی می‌‌شود

تهران (پانا) - دبیر اجرایی اولین همایش اقتصاد آموزش و پرورش از برگزاری این همایش در روزهای 27 و 28 بهمن در دانشگاه علامه طباطبایی با حضور وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان اداری و استخدامی، نمایندگان مجلس، استادان و دانشجومعلمان خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۳۶۵۵
لینک کوتاه کپی شد
اولین همایش اقتصاد آموزش‌وپرورش با حضور بطحایی و معاونان برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، علی اللهیار ترکمن، گفت: «منظومه فکری اقتصاد آموزش و پرورش مبتنی بر سند تحول بنیادین طراحی می‌‌شود. اقتصاد آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین فصل مشترک دولت و مردم موضوع حائز اهمیتی است که باید بیش از پیش به آن پرداخت. موضوعی که متأسفانه در گذشته مورد اقبال و توجه قرار نگرفته است.»

او ادامه داد: «آموزش و پرورش و اقتصاد دو مقوله ارزشمند هستند که می‌توانند اثرات مثبت جلو برنده‌ای نسبت به یکدیگر داشته باشند. بی‌شک اقتصاد بدون آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت بدون تفکر اقتصادی جلو نمی‌رود، باید تلاش کنیم تفکر اقتصادی البته به مفهوم مدیریت بهینه منابع انسانی و مالی در تار و پود مدیریت آموزش و پرورش نفوذ کند تا جایی که هیچ حرکتی بدون اندیشه اقتصادی طراحی و اجرا نشود.»

دبیر اجرایی اولین همایش اقتصاد آموزش و پرورش افزود: «اساسا "توسعه مدیریت" در حوزه‌های منابع انسانی و منابع مالی و تجهیزات و امکانات بدون منظومه اقتصادی هوشمند و کارآمد امکان‌پذیر نخواهد بود. ما باید بتوانیم تفکرات و اندیشه‌های نخبگان را در حوزه اقتصاد آموزش و پرورش جمع‌آوری و در برنامه‌ریزی‌های مدیریتی خودمان بکار ببندیم تا با اطمینان بیشتری در میدان‌های اجرایی گام برداریم.»

علی اللهیار بر نقش استادان حوزه و دانشگاه، همه معلمان و دانشجو معلمان در فرآیند شکل‌گیری تفکر اقتصادی در آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: «در همین زمینه اولین همایش اقتصاد آموزش و پرورش با مشارکت دانشگاه علامه طباطبایی(ره) و وزارت آموزش و پرورش اجرا می‌‌شود تا گام اول ما برای ورود به این عرصه باشد و ان‌شاءالله همایش‌ها و کارگاه‌های متعدد بعدی نیز طراحی و اجرا خواهد شد تا حلقه‌های فکری نخبگان در این امر مهم کامل شود و مدیران و متولیان نظام تعلیم و تربیت با بهره‌گیری از این گنجینه فکری به اصلاح ساختارها و برنامه‌ها بپردازند.»

اولین همایش اقتصاد آموزش و پرورش در روزهای شنبه و یک‌شنبه 27 و 28 بهمن‌ امسال در دانشگاه علامه طباطبایی(ره) برگزار می‌‌شود. وزیر آموزش و پرورش، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات، جمعی از نـمایندگان مجلس شورای اسلامی، استادان دانشگاه، دانشجومعلمان، مدیران‌کل و معاونان توسعه مدیریت و پشتیبانی ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور، معاونان وزیر و مدیران‌کل حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش از میهمانان اصلی این همایش هستند.

تاکنون بیش از 460 چکیده مقاله و 126 مقاله علمی به دبیرخانه این همایش تحویل شده که کار ارزیابی و دسته‌بندی آن از سوی گروه داوران رو به اتمام است و نفرات برگزیده در این همایش مقالات خود را ارائه می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار